Design nou, putere de 800 CV, autonomie de peste 60 km în modul electric și cea mai bună performanță și experiență de condus din clasa sa
Sant'Agata Bolognese/Beijing,
24 Aprilie 2024 - Automobili Lamborghini deschide un nou capitol din
istoria sa cu Urus SE, prima versiune hibridă plug-in a super SUV-ului
Lamborghini, dezvăluită în cadrul evenimentului Volkswagen Group Media Night,
înainte de premiera publică de la Auto China Beijing 2024, care va avea loc pe
25 aprilie, la ora locală 11:00. Cu un design nou, o aerodinamică optimizată, o
tehnologie la bord fără precedent și un sistem de propulsie hibrid de 800 CV,
versiunea PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) se situează în vârful gamei
Urus în ceea ce privește confortul, performanța, eficiența, emisiile și
experiența în timpul conducerii. Datorită celor "două inimi" ale
sale, termică și electrică, valorile cuplului și puterii sunt cele mai ridicate
de până acum, ceea ce conferă modelului SE un loc unic în categoria sa și o
reducere de 80% a emisiilor.
"Cu Urus am schimbat paradigmele
lumii SUV-urilor, deschizând un nou segment", a comentat Stephan
Winkelmann, președinte și CEO al Lamborghini. "În doar câțiva ani, Urus a
devenit cel mai bine vândut model al mărcii noastre, motiv pentru care
Lamborghini a atras noi clienți și și-a întărit poziția pe cele mai importante
piețe. Cu Urus SE, am făcut încă un pas spre
viitor, în conformitate cu strategia noastră Direzione Cor Tauri 2.0, mergând
mai departe cu electrificarea gamei și cu drumul spre decarbonizare, început
odată cu introducerea modelului super-sport Revuelto, în martie 2023."
O experiență de condus de neegalat
Urus SE oferă o experiență de neegalat și datorită sistemului hibrid
plug-in, care ajută la îmbunătățirea performanțelor și dinamicii mașinii pe
orice suprafață și în orice condiții: mai mult cuplu și mai multă putere,
indiferent de turație, oferite prin intermediul unor soluții tehnice
inovatoare, cum ar fi introducerea sistemului electric de vectorizare a
cuplului între cele două punți și a diferențialului spate electronic.
"Misiunea care a stat la baza proiectului a fost clară: să oferim
performanțe de ultimă generație, combinate cu un caracter fără compromisuri,
tipic ADN-ului Lamborghini", a comentat directorul tehnic Rouven Mohr.
"Urus SE este poziționat în vârful clasei sale în ceea ce privește
plăcerea de a conduce și dinamica de condus. Este un automobil care combină armonios
diferite calități: confort absolut, performanță și plăcere de a conduce,
asigurând o experiență fără egal."
Motorul V8 4.0
twin-turbo a fost reproiectat pentru a funcționa în sinergie optimă cu grupul
motopropulsor electric. Acesta dezvoltă o putere de 620 CV (456 kW) și un cuplu
de 800 Nm; motorul cu combustie este combinat cu un motor cu propulsie
electrică ce furnizează 192 CV (141 kW) și un cuplu de 483 Nm. Pentru a oferi o
putere maximă, accentul principal a fost pus pe strategia de calibrare între
ICE și motorul electric, ajungând la o putere totală de 800 CV pentru a asigura
o curbă de putere optimă în orice mod de conducere și pe orice suprafață. O
baterie litiu-ion de 25,7 kWh este amplasată sub portbagaj și deasupra
diferențialului spate controlat electronic.
Motorul electric sincron, cu magneți permanenți, amplasat în interiorul
transmisiei automate cu 8 trepte, poate acționa ca un impuls pentru motorul V8
cu combustie, dar și ca element de tracțiune, făcând din Urus SE un vehicul 4x4
100% electric, capabil să parcurgă mai mult de 60 km în modul EV.
Pe Urus SE
debutează noul sistem de vectorizare a cuplului electric longitudinal, amplasat
central, cu un ambreiaj electrohidraulic multidisc, care distribuie cuplul
motor în mod variabil și continuu între puntea față și cea spate. Cutia de
transfer funcționează în sinergie cu noul diferențial electronic, cu alunecare
limitată, instalat pe puntea spate, oferind mașinii o supravirare "la cerere",
pentru a transmite senzația unei mașini super-sportive pur-sânge.
Ambele sisteme sunt proiectate și calibrate pentru a se potrivi cel mai
bine oricărui tip de aderență și stil de condus, oferind tracțiune și agilitate
maxime, indiferent dacă se conduce pe un teren curse sau pe dunele din deșert,
pe gheață sau pe drum de pământ.
Unic în categoria
sa, Urus SE oferă un cuplu și o putere ridicată, la orice turație și în orice
condiții de condus. Sistemul dezvoltă o putere totală de 800 CV (588 kW) la
6000 rpm și un cuplu total de 950 Nm disponibil deja de la 1750 rpm până la
5750 rpm, asigurând cele mai bune performanțe din clasa sa din orice punct de
vedere. Acest lucru se datorează, de asemenea, unui raport greutate-putere
îmbunătățit în continuare: 3,13 kg/CV (față de 3,3 la Urus S). Urus SE ajunge
de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde (Urus S: 3,5) și de la 0 la 200 km/h în
doar 11,4 secunde (Urus S: 12,5), atingând o viteză maximă de 312 km/h (Urus S:
305 km/h). Aceste cifre fac din SE cel mai puternic Urus din toate timpurile,
precum și noul punct de referință în categoria Super SUV.
Design și aerodinamică
Urus SE redefinește canoanele stilistice ale unui model care a schimbat
paradigmele designului SUV-urilor. În același timp, liniile sale au fost
actualizate cu obiectivul expres de a optimiza eficiența aerodinamică.
Designul
evidențiază dinamica formei, accentuând sportivitatea și musculatura mașinii. Secțiunea
frontală prezintă o nouă capotă care dă o senzație de continuitate și amplifică
stilul atletic al Urus SE, amintind de anumite concepte stilistice noi,
introduse de Revuelto. Printre alte
elemente noi se numără blocurile optice, care dispun de tehnologia matrix LED,
introducând o semnătură luminoasă inedită, inspirată de coada taurului mărcii
Lamborghini, alături de bara de protecție și grila frontală redesenate.
"Designul și
proporțiile Urus rămân incomparabile și absolut recognoscibile, purtând ADN-ul
Lamborghini", a declarat Mitja Borkert, directorul de design Lamborghini.
"În același timp, Urus SE oferă o evoluție extrem de sofisticată, în
concordanță cu noua noastră filozofie de design și, ceea ce este important,
oferă o senzație sporită de lux, împreună cu un potențial Ad Personam mai mare.
Ne-am inspirat de la Revuelto, obținând un design frontal foarte curat și
musculos. Sistemul de lumini frontale de ultimă generație integrează o semnătură
DRL nouă și distinctivă. Partea din spate accentuează o postură mai impunătoare,
cu accent pe noul difuzor și plăcuțele de înmatriculare montate jos, în timp ce
plasa din spate se inspiră din mașinile super sport Lamborghini, precum
Gallardo. Designul interior urmează filozofia noastră "feel like a
pilot", îmbunătățind interacțiunea dintre șofer și sistemul digital."
În partea din
spate, trapa compartimentului de marfă a fost complet redesenată, introducând o
continuitate inspirată de Gallardo, care armonizează liniile prin conectarea
blocurilor optice spate cu lumini în formă de "Y" și noul difuzor
spate, care conferă mașinii proporții și mai sportive. Împreună cu noul
spoiler, difuzorul mărește deportanța spate cu 35% la viteze mari în comparație
cu Urus S, îmbunătățind și mai mult stabilitatea mașinii.
Eficiența
aerodinamică este, de asemenea, îmbunătățită de noile guri de aerisire de sub
caroserie și de conductele de aer modernizate, care canalizează mai mult flux
de aer, pentru a răci componentele mecanice și motorul: o creștere de 15% față
de modelul inițial Urus. Noul design al secțiunii frontale, combinat cu o
optimizare a părții inferioare aerodinamice, a optimizat, de asemenea,
gestionarea fluxurilor de aer dedicate sistemului de frânare, cu o îmbunătățire
de 30% a răcirii aerului față de sistemul anterior.
Personalizare
Urus SE oferă o
gamă de opțiuni de personalizare neîntâlnită în categoria sa. Jantele din aliaj
sunt actualizate prin introducerea jantelor Galanthus de 23", cuplate
standard cu noile anvelope Pirelli P Zero. Există trei P Zero dedicate, de la
21" la 23", pentru a satisface diferitele cerințe ale clienților în
materie de confort și sportivitate. Anvelopele Scorpion Winter 2 sunt
disponibile pentru sezonul rece. Toate aceste produse dispun de tehnologia
Pirelli Elect, dezvoltată pentru a îmbunătăți caracteristicile mașinilor
electrice și hibride plug-in.
Gama de culori a
fost, de asemenea, extinsă, cu peste 100 de opțiuni de caroserie disponibile
acum, inclusiv două culori noi oferite la lansare: Arancio Egon (portocaliu),
în combinație cu un interior în Arancio Apodis (portocaliu), și Bianco
Sapphirus (alb) cu interior în Terra Kedros (teracotă). Opțiunile de interior
includ o gamă de 47 de combinații de culori și patru tipuri de cusături
(cusături Q-citura), cu potențialul suplimentar oferit prin intermediul
programului Ad Personam, care permite proprietarilor să își facă din modelul
lor Urus SE un adevărat unicat.
Interior
Habitaclul a fost actualizat pentru a evidenția ADN-ul de design "feel
like a pilot" caracteristic Lamborghini, prezentând noi soluții în toată
secțiunea frontală a planșei de bord și accentuând senzația de greutate redusă
deja cunoscută de pe Revuelto.
Un ecran mai mare - acum de 12,3 inchi - instalat în centrul tabloului de
bord prezintă o nouă versiune a interfeței om-mașină (HMI), care este și mai
intuitivă la utilizare, cu o grafică actualizată, în concordanță cu cea de pe
Revuelto. Designerii Lamborghini Centro Stile și-au îndreptat atenția asupra
designului și asupra gurilor de aerisire, a elementelor de finisare din
aluminiu anodizat cu inconfundabila formă de Y și a noilor acoperiri ale
panourilor, scaunelor și planșei de bord. Panoul cu butoane mecanice oferă o senzație
mai tactilă.
Șoferul poate utiliza instrumentarul de bord digital de 12,3 inchi și
ecranul tactil de 12,3 inchi menționat anterior, integrat în centrul planșei de
bord și inima sistemului Lamborghini Infotainment System (LIS). Acesta include,
de asemenea, un sistem de telemetrie, dedicat pentru SE, și noi afișaje legate
de sistemul de asistență la condus, care permit o mai bună percepție a mediului
înconjurător.
Patru personalități diferite
În centrul
consolei, selectorul "tamburo" este utilizat pentru alegerea
diferitelor moduri de conducere. Datorită introducerii sistemului de propulsie
hibrid, cele șase moduri de condus Urus sunt combinate cu patru noi strategii
de performanță electrică (EPS), pentru un total de unsprezece opțiuni. Modurile
Strada, Sport și Corsa (pentru utilizarea pe șosea și pe circuit), precum și
modurile Neve, Sabbia și Terra (pentru suprafețe cu o aderență diferită de cea
a asfaltului) sunt acum însoțite de opțiunile EV Drive, Hybrid, Performance și
Recharge.
Stefano Cossalter, directorul liniilor de produse Lanzador și Urus:
"Urus SE reprezintă un pas major, nu numai în ceea ce privește
sustenabilitatea, în virtutea reducerii radicale a emisiilor de CO2, ci și în
ceea ce privește performanța și sportivitatea, datorită adoptării unor soluții
tehnice de ultimă oră, începând cu sistemul de propulsie hibrid. Urus SE este
Super SUV-ul nostru cu două inimi: una termică și legată de originile noastre,
cealaltă electrică și futuristă. Bătând la unison, ele oferă o nouă
interpretare a personalității inconfundabile Lamborghini, dar dusă la un nou
nivel."
EV Drive îi permite
șoferului să experimenteze și să exploateze potențialul electric la maximum.
Dezvoltat și calibrat special pentru condusul urban, acesta oferă o autonomie
electrică de peste 60 km și atinge o viteză maximă de 130 km/h. Peste această viteză,
motorul V8 sprijină automat motorul electric, la fel și în cazul în care
solicitările de cuplu depășesc cuplul maxim disponibil de la motorul electric.
Opțiunea Hibrid, care poate fi selectată atunci când se conduce în modul
Strada, oferă eficiență și confort maxim, împreună cu un echilibru optim între
motorul cu combustie și motorul electric și, prin urmare, este cea mai
versatilă opțiune pentru condusul zilnic. Recharge, care poate fi selectat în
modurile Strada, Sport, Corsa și Neve, reîncarcă până la 80% din baterie,
menținând în același timp performanțele optime. Opțiunea Performance reprezintă
experiența pentru cei care doresc să aprecieze întregul potențial al Urus SE,
nu doar în modurile Strada, Sport și Corsa, ci și în modurile Sabbia și Terra,
evidențiind calitățile dinamice ale Super SUV-ului chiar și dincolo de asfalt.
În funcție de modul
de rulare selectat, arcurile pneumatice ale mașinii se reglează pentru garda la
sol, cu o cursă de la 15 mm în Corsa, până la 75 mm atunci când este activat
sistemul de ridicare. Parametrii care ajustează direcția, manevrabilitatea și
sunetul motorului V8 twin-turbo sunt, de asemenea, variabili, reflectându-se în
"personalitatea" Urus SE.
O atenție deosebită a fost acordată calibrării sistemului de suspensie pneumatică, pentru a evidenția fiecare mod de conducere. Pentru Strada, lucrările de dezvoltare au îmbunătățit nivelul deja ridicat de confort al Urus S. Modul Sport oferă și mai multă distracție la condus, îmbunătățind caracteristicile noii transmisii, pentru a facilita pornirea și continuarea driftului. În Corsa, modul conceput în mod expres pentru conducerea pe circuit, Urus SE își exprimă întregul potențial dinamic. Acest lucru se datorează în parte calculatorului/electronicii suspensiei, care controlează mișcările șasiului pentru a face ca mașina să fie stabilă și receptivă între curbele unui circuit, precum și pe suprafețe dificile și cu aderență redusă, datorită barelor antiruliu gestionate de sistemul electronic de 48v. Modurile Neve, Sabbia și Terra au fost toate optimizate pentru a maximiza cursa roților și consistența forțelor la sol, pentru cea mai bună tracțiune, pe orice suprafață.
Fotografii și videoclipuri: media.lamborghini.com
Informații despre Automobili
Lamborghini: www.lamborghini.com