Lamborghini Urus SE: Primul super SUV hibrid plug-in

Știri

Lamborghini Urus SE: Primul super SUV hibrid plug-in

Design nou, putere de 800 CV, autonomie de peste 60 km în modul electric și cea mai bună performanță și experiență de condus din clasa sa


Sant'Agata Bolognese/Beijing, 24 Aprilie 2024 - Automobili Lamborghini deschide un nou capitol din istoria sa cu Urus SE, prima versiune hibridă plug-in a super SUV-ului Lamborghini, dezvăluită în cadrul evenimentului Volkswagen Group Media Night, înainte de premiera publică de la Auto China Beijing 2024, care va avea loc pe 25 aprilie, la ora locală 11:00. Cu un design nou, o aerodinamică optimizată, o tehnologie la bord fără precedent și un sistem de propulsie hibrid de 800 CV, versiunea PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) se situează în vârful gamei Urus în ceea ce privește confortul, performanța, eficiența, emisiile și experiența în timpul conducerii. Datorită celor "două inimi" ale sale, termică și electrică, valorile cuplului și puterii sunt cele mai ridicate de până acum, ceea ce conferă modelului SE un loc unic în categoria sa și o reducere de 80% a emisiilor.  

"Cu Urus am schimbat paradigmele lumii SUV-urilor, deschizând un nou segment", a comentat Stephan Winkelmann, președinte și CEO al Lamborghini. "În doar câțiva ani, Urus a devenit cel mai bine vândut model al mărcii noastre, motiv pentru care Lamborghini a atras noi clienți și și-a întărit poziția pe cele mai importante piețe. Cu Urus SE, am făcut încă un pas spre viitor, în conformitate cu strategia noastră Direzione Cor Tauri 2.0, mergând mai departe cu electrificarea gamei și cu drumul spre decarbonizare, început odată cu introducerea modelului super-sport Revuelto, în martie 2023."  

O experiență de condus de neegalat

Urus SE oferă o experiență de neegalat și datorită sistemului hibrid plug-in, care ajută la îmbunătățirea performanțelor și dinamicii mașinii pe orice suprafață și în orice condiții: mai mult cuplu și mai multă putere, indiferent de turație, oferite prin intermediul unor soluții tehnice inovatoare, cum ar fi introducerea sistemului electric de vectorizare a cuplului între cele două punți și a diferențialului spate electronic.

"Misiunea care a stat la baza proiectului a fost clară: să oferim performanțe de ultimă generație, combinate cu un caracter fără compromisuri, tipic ADN-ului Lamborghini", a comentat directorul tehnic Rouven Mohr. "Urus SE este poziționat în vârful clasei sale în ceea ce privește plăcerea de a conduce și dinamica de condus. Este un automobil care combină armonios diferite calități: confort absolut, performanță și plăcere de a conduce, asigurând o experiență fără egal."

Motorul V8 4.0 twin-turbo a fost reproiectat pentru a funcționa în sinergie optimă cu grupul motopropulsor electric. Acesta dezvoltă o putere de 620 CV (456 kW) și un cuplu de 800 Nm; motorul cu combustie este combinat cu un motor cu propulsie electrică ce furnizează 192 CV (141 kW) și un cuplu de 483 Nm. Pentru a oferi o putere maximă, accentul principal a fost pus pe strategia de calibrare între ICE și motorul electric, ajungând la o putere totală de 800 CV pentru a asigura o curbă de putere optimă în orice mod de conducere și pe orice suprafață. O baterie litiu-ion de 25,7 kWh este amplasată sub portbagaj și deasupra diferențialului spate controlat electronic.   

Motorul electric sincron, cu magneți permanenți, amplasat în interiorul transmisiei automate cu 8 trepte, poate acționa ca un impuls pentru motorul V8 cu combustie, dar și ca element de tracțiune, făcând din Urus SE un vehicul 4x4 100% electric, capabil să parcurgă mai mult de 60 km în modul EV.

Pe Urus SE debutează noul sistem de vectorizare a cuplului electric longitudinal, amplasat central, cu un ambreiaj electrohidraulic multidisc, care distribuie cuplul motor în mod variabil și continuu între puntea față și cea spate. Cutia de transfer funcționează în sinergie cu noul diferențial electronic, cu alunecare limitată, instalat pe puntea spate, oferind mașinii o supravirare "la cerere", pentru a transmite senzația unei mașini super-sportive pur-sânge.

Ambele sisteme sunt proiectate și calibrate pentru a se potrivi cel mai bine oricărui tip de aderență și stil de condus, oferind tracțiune și agilitate maxime, indiferent dacă se conduce pe un teren curse sau pe dunele din deșert, pe gheață sau pe drum de pământ.

Unic în categoria sa, Urus SE oferă un cuplu și o putere ridicată, la orice turație și în orice condiții de condus. Sistemul dezvoltă o putere totală de 800 CV (588 kW) la 6000 rpm și un cuplu total de 950 Nm disponibil deja de la 1750 rpm până la 5750 rpm, asigurând cele mai bune performanțe din clasa sa din orice punct de vedere. Acest lucru se datorează, de asemenea, unui raport greutate-putere îmbunătățit în continuare: 3,13 kg/CV (față de 3,3 la Urus S). Urus SE ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 3,4 secunde (Urus S: 3,5) și de la 0 la 200 km/h în doar 11,4 secunde (Urus S: 12,5), atingând o viteză maximă de 312 km/h (Urus S: 305 km/h). Aceste cifre fac din SE cel mai puternic Urus din toate timpurile, precum și noul punct de referință în categoria Super SUV.

Design și aerodinamică

Urus SE redefinește canoanele stilistice ale unui model care a schimbat paradigmele designului SUV-urilor. În același timp, liniile sale au fost actualizate cu obiectivul expres de a optimiza eficiența aerodinamică.

Designul evidențiază dinamica formei, accentuând sportivitatea și musculatura mașinii. Secțiunea frontală prezintă o nouă capotă care dă o senzație de continuitate și amplifică stilul atletic al Urus SE, amintind de anumite concepte stilistice noi, introduse de Revuelto.  Printre alte elemente noi se numără blocurile optice, care dispun de tehnologia matrix LED, introducând o semnătură luminoasă inedită, inspirată de coada taurului mărcii Lamborghini, alături de bara de protecție și grila frontală redesenate.

"Designul și proporțiile Urus rămân incomparabile și absolut recognoscibile, purtând ADN-ul Lamborghini", a declarat Mitja Borkert, directorul de design Lamborghini. "În același timp, Urus SE oferă o evoluție extrem de sofisticată, în concordanță cu noua noastră filozofie de design și, ceea ce este important, oferă o senzație sporită de lux, împreună cu un potențial Ad Personam mai mare. Ne-am inspirat de la Revuelto, obținând un design frontal foarte curat și musculos. Sistemul de lumini frontale de ultimă generație integrează o semnătură DRL nouă și distinctivă. Partea din spate accentuează o postură mai impunătoare, cu accent pe noul difuzor și plăcuțele de înmatriculare montate jos, în timp ce plasa din spate se inspiră din mașinile super sport Lamborghini, precum Gallardo. Designul interior urmează filozofia noastră "feel like a pilot", îmbunătățind interacțiunea dintre șofer și sistemul digital."

În partea din spate, trapa compartimentului de marfă a fost complet redesenată, introducând o continuitate inspirată de Gallardo, care armonizează liniile prin conectarea blocurilor optice spate cu lumini în formă de "Y" și noul difuzor spate, care conferă mașinii proporții și mai sportive. Împreună cu noul spoiler, difuzorul mărește deportanța spate cu 35% la viteze mari în comparație cu Urus S, îmbunătățind și mai mult stabilitatea mașinii.   

Eficiența aerodinamică este, de asemenea, îmbunătățită de noile guri de aerisire de sub caroserie și de conductele de aer modernizate, care canalizează mai mult flux de aer, pentru a răci componentele mecanice și motorul: o creștere de 15% față de modelul inițial Urus. Noul design al secțiunii frontale, combinat cu o optimizare a părții inferioare aerodinamice, a optimizat, de asemenea, gestionarea fluxurilor de aer dedicate sistemului de frânare, cu o îmbunătățire de 30% a răcirii aerului față de sistemul anterior.

Personalizare

Urus SE oferă o gamă de opțiuni de personalizare neîntâlnită în categoria sa. Jantele din aliaj sunt actualizate prin introducerea jantelor Galanthus de 23", cuplate standard cu noile anvelope Pirelli P Zero. Există trei P Zero dedicate, de la 21" la 23", pentru a satisface diferitele cerințe ale clienților în materie de confort și sportivitate. Anvelopele Scorpion Winter 2 sunt disponibile pentru sezonul rece. Toate aceste produse dispun de tehnologia Pirelli Elect, dezvoltată pentru a îmbunătăți caracteristicile mașinilor electrice și hibride plug-in.

Gama de culori a fost, de asemenea, extinsă, cu peste 100 de opțiuni de caroserie disponibile acum, inclusiv două culori noi oferite la lansare: Arancio Egon (portocaliu), în combinație cu un interior în Arancio Apodis (portocaliu), și Bianco Sapphirus (alb) cu interior în Terra Kedros (teracotă). Opțiunile de interior includ o gamă de 47 de combinații de culori și patru tipuri de cusături (cusături Q-citura), cu potențialul suplimentar oferit prin intermediul programului Ad Personam, care permite proprietarilor să își facă din modelul lor Urus SE un adevărat unicat.

Interior

Habitaclul a fost actualizat pentru a evidenția ADN-ul de design "feel like a pilot" caracteristic Lamborghini, prezentând noi soluții în toată secțiunea frontală a planșei de bord și accentuând senzația de greutate redusă deja cunoscută de pe Revuelto.

Un ecran mai mare - acum de 12,3 inchi - instalat în centrul tabloului de bord prezintă o nouă versiune a interfeței om-mașină (HMI), care este și mai intuitivă la utilizare, cu o grafică actualizată, în concordanță cu cea de pe Revuelto. Designerii Lamborghini Centro Stile și-au îndreptat atenția asupra designului și asupra gurilor de aerisire, a elementelor de finisare din aluminiu anodizat cu inconfundabila formă de Y și a noilor acoperiri ale panourilor, scaunelor și planșei de bord. Panoul cu butoane mecanice oferă o senzație mai tactilă.

Șoferul poate utiliza instrumentarul de bord digital de 12,3 inchi și ecranul tactil de 12,3 inchi menționat anterior, integrat în centrul planșei de bord și inima sistemului Lamborghini Infotainment System (LIS). Acesta include, de asemenea, un sistem de telemetrie, dedicat pentru SE, și noi afișaje legate de sistemul de asistență la condus, care permit o mai bună percepție a mediului înconjurător.

Patru personalități diferite

În centrul consolei, selectorul "tamburo" este utilizat pentru alegerea diferitelor moduri de conducere. Datorită introducerii sistemului de propulsie hibrid, cele șase moduri de condus Urus sunt combinate cu patru noi strategii de performanță electrică (EPS), pentru un total de unsprezece opțiuni. Modurile Strada, Sport și Corsa (pentru utilizarea pe șosea și pe circuit), precum și modurile Neve, Sabbia și Terra (pentru suprafețe cu o aderență diferită de cea a asfaltului) sunt acum însoțite de opțiunile EV Drive, Hybrid, Performance și Recharge.    

Stefano Cossalter, directorul liniilor de produse Lanzador și Urus: "Urus SE reprezintă un pas major, nu numai în ceea ce privește sustenabilitatea, în virtutea reducerii radicale a emisiilor de CO2, ci și în ceea ce privește performanța și sportivitatea, datorită adoptării unor soluții tehnice de ultimă oră, începând cu sistemul de propulsie hibrid. Urus SE este Super SUV-ul nostru cu două inimi: una termică și legată de originile noastre, cealaltă electrică și futuristă. Bătând la unison, ele oferă o nouă interpretare a personalității inconfundabile Lamborghini, dar dusă la un nou nivel."

EV Drive îi permite șoferului să experimenteze și să exploateze potențialul electric la maximum. Dezvoltat și calibrat special pentru condusul urban, acesta oferă o autonomie electrică de peste 60 km și atinge o viteză maximă de 130 km/h. Peste această viteză, motorul V8 sprijină automat motorul electric, la fel și în cazul în care solicitările de cuplu depășesc cuplul maxim disponibil de la motorul electric.  

Opțiunea Hibrid, care poate fi selectată atunci când se conduce în modul Strada, oferă eficiență și confort maxim, împreună cu un echilibru optim între motorul cu combustie și motorul electric și, prin urmare, este cea mai versatilă opțiune pentru condusul zilnic. Recharge, care poate fi selectat în modurile Strada, Sport, Corsa și Neve, reîncarcă până la 80% din baterie, menținând în același timp performanțele optime. Opțiunea Performance reprezintă experiența pentru cei care doresc să aprecieze întregul potențial al Urus SE, nu doar în modurile Strada, Sport și Corsa, ci și în modurile Sabbia și Terra, evidențiind calitățile dinamice ale Super SUV-ului chiar și dincolo de asfalt.

În funcție de modul de rulare selectat, arcurile pneumatice ale mașinii se reglează pentru garda la sol, cu o cursă de la 15 mm în Corsa, până la 75 mm atunci când este activat sistemul de ridicare. Parametrii care ajustează direcția, manevrabilitatea și sunetul motorului V8 twin-turbo sunt, de asemenea, variabili, reflectându-se în "personalitatea" Urus SE.

O atenție deosebită a fost acordată calibrării sistemului de suspensie pneumatică, pentru a evidenția fiecare mod de conducere. Pentru Strada, lucrările de dezvoltare au îmbunătățit nivelul deja ridicat de confort al Urus S. Modul Sport oferă și mai multă distracție la condus, îmbunătățind caracteristicile noii transmisii, pentru a facilita pornirea și continuarea driftului. În Corsa, modul conceput în mod expres pentru conducerea pe circuit, Urus SE își exprimă întregul potențial dinamic. Acest lucru se datorează în parte calculatorului/electronicii suspensiei, care controlează mișcările șasiului pentru a face ca mașina să fie stabilă și receptivă între curbele unui circuit, precum și pe suprafețe dificile și cu aderență redusă, datorită barelor antiruliu gestionate de sistemul electronic de 48v. Modurile Neve, Sabbia și Terra au fost toate optimizate pentru a maximiza cursa roților și consistența forțelor la sol, pentru cea mai bună tracțiune, pe orice suprafață.


Fotografii și videoclipuri: media.lamborghini.com

Informații despre Automobili Lamborghini: www.lamborghini.com

Consumul de combustibil și valorile emisiilor tuturor autovehiculelor promovate pe această pagină - Consum de combustibil și emisii: 19,2 - 12,7 l / 100 km; Emisii de CO2 combinate: 460 g/km - 325 g/km (WLTP)