- Versiunea Roadster, în ediție limitată, a mașinii super sport vizionare V12, care combină designul cu tehnologiile hibride de ultimă oră
- Versiunea Roadster reprezintă prima utilizare la nivel mondial de către Lamborghini Sián a super-capacitorului într-o soluție hibridă și o implementare unică a tehnologiei materialelor
- Generând energie termică și electrică combinată de 819 CP (602 kW), aceasta este versiunea fără plafon a celui mai puternic Lamborghini produs vreodată
- Raport greutate-putere redus, de 2,0 kg / CP, accelerație 0-100 km / h în sub 2,9 secunde și viteză maximă de peste 350 km / h
- Produs într-o serie limitată, de 19 unități: toate deja vândute
Sant'Agata Bolognese - Automobili Lamborghini prezintă Lamborghini Sián Roadster: o ediție limitată a unei mașini hibrid super sport decapotate, concepută în jurul emblematicului motor V12 al Lamborghini, cu tehnologii hibride unice și oferind performanțe hibrid de neegalat. Designul fără acoperiș al modelului Sián Roadster plasează un grup exclusivist de conducători auto într-unul dintre cele mai spectaculoase habitacluri construite vreodată: întotdeauna în aer liber; rezonând cu inimitabilul sunet V12 al celui mai puternic motor Lamborghini construit până în prezent; și experimentând performanțe extraordinare, în timp ce se bucură de rolul Sián Roadster în parcursul Lamborghini către un viitor hibrid.
„Sián Roadster încapsulează spiritul Lamborghini”, spune Stefano Domenicali, președinte și director executiv al Automobili Lamborghini. „Este expresia unui design uluitor și a unei performanțe extraordinare, dar, cel mai important, întruchipează tehnologiile majore viitoare. Inovatorul motor hibrid al Sián anunță direcția pentru mașinile super-sport Lamborghini, iar open-top-ul Sián Roadster afirmă dorința pentru stilul de viață suprem, Lamborghini, pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor care cere noi soluții.”
Sián Roadster debutează în Blu Uranus, o nuanță selectată special la Lamborghini Centro Stile, care, împreună cu departamentul Ad Personam, lucrează cu fiecare client Sián pentru a personaliza în întregime culorile și finisajelel Roadster-ului. Îmbinând albastrul cerului cu verdele câmpurilor, evocând libertatea și bucuria de a conduce, livrate de performanțele Sián Roadster, mașina este finisată cu roți Oro Electrum: culoarea aleasă de Lamborghini pentru a semnifica electrificarea. Interiorul complementar este o combinație elegantă de alb cu detalii Blu Glauco și elemente din aluminiu în Oro Electrum: gurile de ventilație, cu un nou design, produse prin imprimare 3D permit personalizarea cu inițialele clientului.
Proiectare pentru viitor
Lamborghini Sián Roadster reafirmă designul futurist al coupé-ului, dar, ca un adevărat roadster, adaugă noi senzații prin intermediul habitaclului deschis. Privit de sus, Sián Roadster evocă liniile emblematice, de periscop, din care s-a inspirat primul Countach, care pornesc în diagonală, de la locurile din față către spate, culminând cu fantele aerodinamice din spatele șoferului și pasagerului. Contururile lungi, sculptate, ale Sián și aripile aero caracteristice conferă Sián Roadster un profil inconfundabil de puternic. Partea frontală, foarte joasă, a mașinii, cu spliter integrat din fibră de carbon, adăpostește farurile emblematice Lamborghini în formă de Y.
Designul pur și neîngrădit al Sián este o declarație clară a eficienței aerodinamice și a tehnologiei optimizate a mașinii: fluxurile de aer sunt direcționate prin spliterele din față și prin capota frontală, prin fantele laterale de aer și peste spoilerul din spate, fără pierderi de eficiență aerodinamică din designul fără capotă al roadsterului. Paletele de răcire activă din spate folosesc tehnologia unică de știință a materialelor patentată de Lamborghini: funcționarea paletelor este declanșată de reacția elementelor din materiale inteligente la temperatura generată de sistemul de evacuare, determinându-le să se rotească și asigurând o soluţie de răcire elegantă și ușoară.
Partea din spate a mașinii, extremă și puternică, încorporează designul evocator al Lamborghini, incluzând șase faruri hexagonale inspirate de Countach. Eleronul din spate este integrat în profil și se extinde numai în timpul conducerii, pentru a îmbunătăți performanțele.
Electrificare și tehnologii hibride pentru un nou viitor
Șasiul cu garda la sol redusă, găzduiește un motor V12 de generație nouă: „Sián”, care în dialectul local bolognez înseamnă „flash” sau „fulger”, denotă electrificarea Sián Roadster ca parte a viitoarei strategii hibride, menținând în același timp emoția extraordinară și performanța dinamică inerentă mașinilor super sport Lamborghini cu motoare aspirate natural.
Sistemul hibrid al Sián Roadster oferă cea mai mare putere posibilă prin cea mai ușoară soluție, combinând motorul V12 cu un nou motopropulsor. Un motor electric de 48 de volți, care generează 34 CP, este încorporat în cutia de viteze pentru a oferi un răspuns imediat și o performanță îmbunătățită. De asemenea, e-motorul acoperă manevrele la viteză mică, precum mersul cu spatele și parcarea.
Sián Roadster oferă aplicația inovatoare de supercapacitare Lamborghini: o tehnologie în premieră mondială, care stochează de zece ori puterea unei baterii litiu-ion. Situat în peretele care desparte habitaclul de motor, supercapacitorul asigură o distribuție perfectă a greutății. De trei ori mai puternic decât o baterie de aceeași greutate și de trei ori mai ușor decât o baterie care produce aceeași putere, sistemul electric cu supercapacitor și e-motor cântărește doar 34 kg, oferind astfel un raport remarcabil de greutate / putere, de 1,0 kg / CP. Fluxul de putere simetric asigură aceeași eficiență atât în ciclurile de încărcare, cât și în cele de descărcare: cea mai ușoară și eficientă soluție hibridă.
Această tehnologie avansată se combină cu motorul V12, care încorporează valve de admisie din titan și are acum 785 CP (577 kW) la 8.500 rpm. Alături de cei 34 CP suplimentari din sistemul hibrid, Sián Roadster oferă un total de 819 CP (602 kW) și atinge o viteză maximă de peste 350 km / h.
Lamborghini Sián Roadster încorporează un sistem de frânare regenerativ, extrem de sofisticat, dezvoltat special de Lamborghini. Comportamentul simetric al supercapacitorului, care, contrar bateriilor Li-Ion normale, poate fi încărcat și descărcat cu aceeași putere, încarcă complet sistemul de stocare a energiei de fiecare dată când automobilul frânează. Energia stocată este un impuls de putere disponibil imediat, ceea ce permite șoferului să atragă imediat un cuplu crescut la accelerare, până la 130 km / h când motorul electric se deconectează automat, îmbunătățind manevrabilitatea și făcându-l cu peste 10% mai rapid decât o mașină fără acest sistem.
Sistemul inovator oferă, de asemenea, accelerare instantanee la viteze reduse, cu forța de tracțiune îmbunătățită, asigurată de combinația dintre motorul V12 și sistemul hibrid. Sián Roadster accelerează de la 0 la 100 km / h în mai puțin de 2,9 secunde. Îmbunătățirea manevrabilității este și mai evidentă, de exemplu forța de tracțiune este îmbunătățită cu până la 10% în a treia treaptă de viteză.
Lamborghini Sián Roadster beneficiază de un nivel ridicat de confort la conducere, facilitat de sistemul hibrid, alături de manevrarea și performanța dinamică. Momentul în care decelerația și lipsa de cuplu se resimt în timpul schimbărilor de viteză alimentate de un motor tradițional cu ardere este eliminat prin compensarea oferită de e-motorul hibridului: pilotul va simți doar impulsul dat de accelerație, fără smuciturile inconfortabile.