Lamborghini Revuelto: primul super sport V12 hibrid HPEV

Știri

Lamborghini Revuelto: primul super sport V12 hibrid HPEV

       Noua paradigmă pentru mașinile super sport: prezentarea primului automobil electrificat de înaltă performanță Lamborghini, cu 1015 CP

       Arhitectură revoluționară, cu motor V12 aspirat natural, combinat cu o cutie de viteze transversală cu opt trepte, dublu ambreiaj și trei motoare electrice.

       13 moduri de conducere și tracțiune integrală disponibile și în modul complet electric, pentru o experiență de condus absolută

       Aerodinamica și designul creează sinergii între eficiență, funcționalitate și stil

       Experiență complet captivantă pentru șofer și pasager cu noul Lamborghini Infotainment System

Sant’Agata Bolognese, 31 martie 2023 – La cea de-a 60-a aniversare a mărcii, Automobili Lamborghini prezintă Revuelto, primul super sportiv V12 hibrid HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Revuelto definește o nouă paradigmă în ceea ce privește performanța, sportivitatea și plăcerea de a conduce prin noua sa arhitectură - design inovator, aerodinamică cu eficiență maximă și un nou concept de structură din carbon. 1015 CP sunt generați de puterea combinată a unui motor cu combustie complet nou, împreună cu trei motoare electrice, alături de o cutie de viteze cu dublu ambreiaj, care își face debutul pe un Lamborghini cu motor în 12 cilindri.

Grupul motopropulsor combină elemente specifice de mare putere: noul motor termic de 127 CP/litru funcționează în sinergie cu două motoare frontale cu flux axial, care oferă un raport greutate-putere excepțional, cu un motor electric cu flux radial poziționat deasupra cutiei de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, care debutează pe un Lamborghini cu 12 cilindri. Cele trei motoare electrice sunt alimentate de un pachet de baterii litiu-ion de mare putere (4500 W/kg) care permit, de asemenea, un mod de rulare complet electric.

„Noul Revuelto este o piatră de hotar în istoria Lamborghini și un pilon important în strategia noastră de electrificare a Direzione Cor Tauri”, a declarat Stephan Winkelmann, Președinte și CEO Lamborghini. Este o mașină inovatoare, dar în același timp fidelă ADN-ului nostru: V12 este un simbol emblematic al moștenirii și istoriei noastre super-sportive. Revuelto s-a născut pentru a sparge convențiile, combinând un nou motor cu 12 cilindri cu tehnologia hibridă, creând echilibrul perfect între emoția pe care clienții noștri își doresc să o trăiască la volan și necesitatea de a reduce emisiile.”

Fibra de carbon, produsă cu măiestrie artizanală în fabrica de la Sant’Agata Bolognese, este principalul element structural al noului automobil, folosită nu numai la monofuselaj și cadru, ci și pentru multe elemente ale caroseriei. Utilizarea pe scară largă a fibrei de carbon și a materialelor ușoare, combinată cu puterea motorului, contribuie la obținerea celui mai bun raport greutate-putere din istoria Lamborghini: 1,75 kg/CP.

Noul Revuelto combină aceste atribute pentru a ajunge la performanță de top în segmentul său: accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 2,5 secunde și o viteză maximă de peste 350 km/h. Aceste date se combină cu dinamismul său excepțional, datorită introducerii vectorizării electrice a cuplului și tracțiunii pe patru roți disponibile și în modul de rulare complet electric, asigurând aceleași performanțe atât pe circuit, cât și în utilizarea zilnică.

„Cu Revuelto ducem experiența de a conduce un Lamborghini la un nivel superior", a declarat Rouven Mohr, Chief Technical Officer Lamborghini. "Revuelto face un pas semnificativ  în ceea ce privește capacitatea de reacție pentru rezultate impresionante în orice mediu.”

Revuelto aduce viitorul designului Lamborghini pe stradă, astăzi. Păstrează ADN-ul exclusivist al designului mărcii, dar stabilește un limbaj stilistic complet nou. Evocă legendarele mașini Lamborghini V12 din trecut datorită formei sale, în timp ce noile proporții deschid ușa spre viitor.

Deși Revuelto marchează un salt extraordinar către un design complet nou, atât pentru exterior, cât și pentru interior, inspirația legendelor trecutului, cu motoare V12, se menține clară. Începând cu prototipul Countach din 1971 și proporțiile sale perfecte, dezvoltate pe o singură linie longitudinală, marca a fost responsabilă pentru crearea unui stil pur și esențializat, contextualizat în era spațială. Prototipul a definit ADN-ul Lamborghini V12 și a introdus unul dintre cele mai distinctive elemente: ușile foarfece, cu deschidere verticală, care contribuie la crearea caracterului Revuelto.

„Revuelto este adrenalină palpabilă”, spune Mitja Borkert, Lamborghini Head of Design. „Designul noului Lamborghini Revuelto deschide o ușă fascinantă spre viitorul limbajului nostru unic de design." De la prima vedere, Revuelto este un Lamborghini V12 de generație viitoare, cu toate liniile care îmbrățișează monococa și permit vizualizarea grupului motopropulsor V12 HPEV.”

„Semnătura unică și recognoscibilă în formă de Y este semnificativă în această nouă eră, iar interiorul este un pas extraordinar în definirea noii direcții de design a Lamborghini. Filozofia noastră de "a te simți ca un pilot" transpare în fiecare detaliu: șoferul și pasagerul sunt profund integrați în designul în formă de Y al tabloului de bord și al consolei centrale, replicând senzația de cockpit de mașină de curse, dar cu un echilibru perfect intuitiv între comenzile digitale și cele fizice."

Cu Revuelto, Lamborghini lansează o nouă cursă spațială, inaugurând un limbaj de design care se adaptează la provocările impuse de electrificare și prefigurând formele și proporțiile mașinilor super sport din viitorul apropiat. Designul este inspirat de elemente aerospațiale, caracterizat de suprafețe sculptate, înglobate de două linii care pornesc din față și îmbrățișează habitaclul și motorul, până la țevile de eșapament de formă hexagonală.

Elementele aerospațiale se îmbină armonios cu silueta musculoasă începând din față: forma de bot de rechin a capotei late, monolitice, din fibră de carbon transmite un sentiment de putere și viteză. Acest lucru este susținut de grupurile de faruri cu lumini de zi în formă de Y - o trăsătură stilistică distinctivă a designului contemporan Lamborghini - încadrate de lame aerodinamice care conectează splitter-ul cu capota în sine. Lamelele laterale, situate în spatele pasajelor roților din față, canalizează fluxul de aer de-a lungul părților laterale și concavităților pronunțate ale ușilor către prizele de aer laterale, care prezintă muchii ascuțite care răspund stilistic săgeților din față.

Plafonul alocă mai mult spațiu pentru cap, păstrând calitățile estetice și funcțiile aerodinamice specifice. Profilul retras canalizează aerul către aripa din spate, dar în același timp oferă mai mult spațiu pentru cap în habitaclu - atât pentru șofer, cât și pentru pasager.

Partea din spate este un tribut adus modelului V12 hibrid. Motorul longitudinal complet expus, evidențiază inima mecanică a Revuelto, conectându-l vizual cu evacuarea dublă, hexagonală, încadrată de aripile cu profil geometric și de blocurile optice cu semnături luminoase în formă de Y.

"Y" este, de asemenea, semnul distinctiv al designului interior orientat către șofer, influențat de filosofia "simte-te ca un pilot". Interiorul reflectă designul inovator complet nou al exteriorului: fiecare aspect al interiorului este clar Lamborghini, combinând un echilibru perfect între experiența digitală și cea fizică, atât în timpul condusului zilnic, cât și pe circuit. Centrul de interes vizual al interiorului găzduiește un profil pronunțat din fibră de carbon, cu un design de "navă spațială" care înglobează gurile de aerisire centrale și ecranul tactil vertical de 8,4", inima tehnologică a mașinii.

Cu Revuelto, Lamborghini inițiază o nouă experiență de conducere imersivă și partajată, în care pilotul și copilotul pot vizualiza simultan aceleași informații pe ecrane – unul de 12,3" pe partea șoferului și altul de 9,1" instalat pe partea pasagerului. Revuelto introduce funcția "swipe" într-un Lamborghini, permițând pilotului și copilotului să mute aplicațiile și informațiile de pe ecranul central pe ecranele laterale cu aceeași ușurință intuitivă și gestuală ca și în cazul utilizării unui smartphone. Cele trei ecrane digitale nu numai că răspund nevoii de curățenie stilistică care a permis eliminarea majorității butoanelor fizice, dar implementează noi funcții care permit pilotului să se concentreze pe deplin asupra condusului, la fel ca într-o mașină de curse.

Volanul a fost inspirat din lumea curselor și din experiența cu Essenza SCV12. Cele patru rotoare amplasate pe spițe sunt folosite pentru a selecta atât modurile de condus, cât și sistemul de ridicare a mașinii și înclinarea eleronului. Designul intuitiv al interiorului și al comenzilor oferă o senzație specifică Lamborghini: butoanele sunt folosite pentru a activa semnalizatoarele și controlul pornirii, printre alte funcții, permițând în același timp șoferului să mențină în permanență controlul optim al volanului.

Revuelto juxtapune personalitatea sa de mașină super sport, inspirată de circuit, cu un caracter conceput pentru condusul de zi cu zi, cu o funcționalitate excepțională. În etapele de proiectare s-a acordat o atenție semnificativă pentru a se asigura că habitaclul este spațios și practic, dar și perfect echipat pentru ieșirile pe circuit. Designul plafonului oferă cu 26 mm mai mult spațiu pentru cap decât Aventador Ultimae, în timp ce noul monofuselaj oferă cu 84 mm mai mult spațiu pentru picioare, lăsând spațiu suplimentar în spatele scaunelor pentru bagaje până la dimensiunea unei genți de golf. Acest spațiu se adaugă la compartimentul de sub capota din față, care poate găzdui două geamantane de cabină. În plus, pentru mai mult confort, au fost incluse elemente funcționale, precum compartimentele de depozitare situate sub panoul de bord central și între cele două scaune, precum și un suport de pahare încorporat în panoul de bord de pe partea pasagerului.

Personalizare

Revuelto este modelul Lamborghini de serie care oferă cel mai mare potențial de personalizare. Sunt disponibile 400 de culori de caroserie împreună cu mai multe opțiuni de personalizare la dispoziția clientului, permițând crearea unei mașini super sport complet individuale. Sportivitatea durabilă a lui Revuelto nu se oprește la specificațiile tehnice ale hibridului plug-in: toate vopselele folosite sunt pe bază de apă, nu pe bază de solvenți.

Sustenabilitatea continuă în interiorul mașinii, reflectând atenția companiei de a evita risipa, un modus operandi al universului Lamborghini. Materialele pentru tapițerie sunt croite în „selleria” Lamborghini utilizând utilaje de ultimă generație: acest lucru limitează risipa cât mai mult posibil, fără a afecta măiestria și broderiile artizanale - puncte de excelență Lamborghini.

Habitaclul se caracterizează prin prezența fibrei de carbon vizibile utilizate pe panoul de bord, în orificiile de aerisire hexagonale și pentru a încadra tabloul de bord și orificiile centrale. Tapițeria combină pielea fină cu noua țesătură ultrauşoară Corsa-Tex, din microfibră Dinamica®, realizată din poliester reciclat printr-un proces de producție pe bază de apă. Clientul își poate personaliza interiorul mașinii optând pentru un amestec echilibrat de piele și Corsa-Tex, sau poate opta pentru un material în funcție de preferințele sale, cu 70 de opțiuni de culoare disponibile.

Aerodinamica

Funcțiile și stilul împărtășesc o misiune unică pe Lamborghini Revuelto: eficiența aerodinamică. Noua structură a super sportivei are cerințe de design diferite în comparație cu Aventador, iar acestea au influențat dezvoltarea aerodinamică a mașinii. Dezvoltarea s-a bazat pe patru piloni: eficiență; sinergie între componente; integrarea între componente și design.

Eficiența optimă a fost obținută prin combinarea forței deportante mari cu rezistența la frecare redusă la minimum. Unul dintre elementele cheie în această strategie este noul eleron activ din spate, creat pentru a asigura cele mai bune performanțe aerodinamice în orice condiții de condus. Din acest motiv, au fost dezvoltate actuatoare complet noi, gestionând optim sarcina în fiecare situație, prin trei setări diferite.

Poziția eleronului se modifică în funcție de modul de conducere și de dinamică, sau poate fi schimbată manual de către șofer în funcție de preferințele sale, folosind rotorul dedicat de pe volan. Poziția „închis” asigură o rezistență minimă, de exemplu atunci când conduceți în modul electric. Această poziție este, de asemenea, cea mai potrivită pentru economia de combustibil. Îmbunătățește valorile vitezei maxime, asigurând în același timp stabilitate. Pe de altă parte, „poziția de forță deportantă ridicată” maximizează forța deportantă optimizând agilitatea și manevrabilitatea modelului Revuelto.

Secțiunea frontală a noii mașini super sport de la Sant'Agata se remarcă printr-un splitter din fibră de carbon cu o muchie radială în partea centrală și înclinată în partea laterală, generând vortexuri care cresc sarcina frontală și deviază aerul, evitând roțile. Zona centrală are o formă care canalizează fluxul către patru generatoare de vortex din spate, constând în lame curbe înguste, poziționate sub mașină, care sunt esențiale pentru creșterea energiei fluxului de aer care trece pe sub mașină. Acest lucru, la rândul său, generează forță deportantă suplimentară și direcționează fluxul de aer către difuzor, care nu a fost niciodată atât de extrem la un V12. Difuzorul îndeplinește funcții aerodinamice prin extragerea fluxului de intrare din partea inferioară a caroseriei printr-un sistem de canalizare diferențiat între partea centrală cu o înclinare scăzută (11° față de 7° de la Aventador Ultimae) și partea laterală cu o înclinare mare (15°). vs. 8° din Aventador Ultimae). Difuzorul îndeplinește și o funcție structurală și una de răcire pentru compartimentul motor.

Pe scurt, noua abordare de design a permis modelului Revuelto să crească sarcina aerodinamică frontală cu 33% și sarcina spate cu 74% în comparație cu Aventador Ultimae (în condiții de încărcare maximă).

Sinergia dintre componente este evidentă în accentul pus pe modelul de răcire care distinge noul Lamborghini Revuelto. Radiatorul frontal generează aer cald care trebuie gestionat corect pentru a nu afecta performanța radiatoarelor laterale. Lamelele orientate spre exterior, de pe grila de evacuare a radiatorului din față, direcționează fluxul de aer fierbinte departe de roată și departe de radiatoarele laterale, în timp ce aripioarele situate de ambele părți ale barei de protecție față reduc rezistența aerodinamică.

Toate elementele au fost proiectate pentru a optimiza fluxurile de aer. Chiar și mânerele ușilor îndeplinesc o funcție aerodinamică datorită profilului aripii cu secțiune în Y: o soluție care le permite să devieze fluxul de aer pe care îl primesc de la capota frontală către una dintre aripioarele orizontale situate lateral, direcționându-l către radiator.

Integrarea maximă între componente este evidentă la modelul de răcire al sistemului de frânare, unde aerodinamica devine parte a sistemului. Perechea de deflectoare pentru suspensie față și grila din interiorul pasajelor de roată sunt concepute pentru a îmbunătăți nu numai răcirea frânelor față – deflectoarele atrag aer din difuzorul față și îl canalizează către frână – dar sunt concepute și pentru a reduce rezistența în interiorul roții, limitând orice fenomene de compresie în timp ce crește sarcina în față.

În partea din spate, cele două conducte NACA situate în fața roților din spate colectează debitul de sub caroserie și îl direcționează către conducta de răcire a frânelor din spate.

Acoperișul din fibră de carbon joacă, de asemenea, un rol aerodinamic important cu o funcție structurală care îmbunătățește spațiul interior. Designul profilului aripii, cu o parte centrală scobită, direcționează aerul către prizele de aer din spate și, în consecință, către invertorul și motorul electric situat pe cutia de viteze, în timp ce volumele laterale ale plafonului oferă mai mult spațiu pentru cap atât șoferului, cât și pasagerului.

 Monofuselaj

Revuelto se bazează pe un nou șasiu inspirat din aeronautică, „monofuselajul”. Pe lângă o monococă realizată în întregime din fibră de carbon multi-tehnologică, are o structură frontală din compozite - un material special din fibre scurte de carbon îmbibate în rășină. Această tehnologie a fost dezvoltată și utilizată de Lamborghini în primele sale aplicații structurale încă din 2008.

Monofuselajul reprezintă un mare pas înainte față de Aventador, în ceea ce privește rigiditatea la torsiune, calitățile ușoare și dinamica de conducere. Mai mult decât atât, Revuelto este prima mașină super sport echipată cu o structură frontală 100% fibră de carbon: fibra de carbon este folosită și pentru structurile conice din față, pentru a asigura un nivel de absorbție a energiei semnificativ mai mare în comparație cu o structură tradițională, din metal – dublu față de cadrul frontal din aluminiu al lui Aventador – combinat cu o reducere substanțială a greutății.

Monofuselajul Revuelto este cu 10% mai ușor decât șasiul Aventador, iar cadrul frontal este cu 20% mai ușor decât predecesorul său din aluminiu. Rigiditatea la torsiune a fost, de asemenea, îmbunătățită cu o valoare de 40.000 Nm/°, în creștere cu +25% față de Aventador și garantând cele mai bune capacități dinamice din clasă.

Conceptul de design care stă la baza dezvoltării noului monofuselaj se bazează pe integrarea maximă între componente. Acest lucru este optimizat datorită introducerii unei tehnologii extinse de Forged Composites, precum și dezvoltării inelului basculant monolitic. Această utilizare a fibrei de carbon face ca modelul Revuelto să fie unic în arena mașinilor super sportive: componenta cu un singur element în formă de inel este realizată din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) și formează structura de susținere a mașinii. Inelul basculant închide și conectează elementele din compozite, cum ar fi podeaua, firewallul frontal și stâlpul A.

Pentru construcția acoperișului a fost păstrată tehnologia mai tradițională, dar nu mai puțin eficientă, de producere a compozitelor în autoclav cu material preimpregnat. Fibra de carbon autoclavată îndeplinește cerințe tehnice, estetice și de calitate ridicate, completate de măiestria în procesul foarte specializat de aplicare manuală, care rezultă din anii de producție internă de componente din materiale compozite, orientată spre calitate. Este o decizie de fabricație care oferă, de asemenea, clientului o versatilitate maximă în ceea ce privește personalizarea plafonului.

Șasiul din spate este fabricat din aliaje de aluminiu cu rezistență ridicată și prezintă două turnări goale importante în zona cupolei din spate: acestea integrează turnurile de șoc ale suspensiei din spate și suspensiile grupului de propulsie într-o singură componentă cu profil de inerție închis, garantând o reducere semnificativă a greutății, creșterea rigidității si reducerea substanțială a numărului de linii de sudură.

Revuelto reprezintă un nou „T zero” în ce privește utilizarea fibrei de carbon în producția de mașini, rezumat în acronimul AIM (Automation, Integration, Modularity). „Automatizarea” se referă la introducerea proceselor automatizate și digitalizate în transformarea materialelor, păstrând în același timp producția tradițională Lamborghini, cum ar fi în disciplina compozitelor.

„Integrarea” se referă la îmbinarea mai multor funcții într-o singură componentă, prin dezvoltarea turnării prin compresie. Acest proces folosește polimeri preîncălziți pentru a permite producerea de componente cu o gamă largă de lungimi, grosimi și complexitate, asigurând o integrare optimă între componente, pentru a garanta o rigiditate ridicată la torsiune. În cele din urmă, „Modularitatea” se referă la modularizarea tehnologiilor aplicate care sunt, prin urmare, mai flexibile și mai eficiente, pentru a răspunde tuturor cerințelor și caracteristicilor produsului.

Grup motopropulsor și aspect

Mașina prezintă un aspect și un grup motopropulsor fără precedent: motorul V12, cu aspirație naturală de 6,5 litri, montat central, este completat de trei motoare electrice, dintre care unul este integrat în noua cutie de viteze cu opt trepte și dublu ambreiaj. Acesta este montat transversal și plasat pentru prima dată în spatele motorului cu combustie. În ceea ce era tunelul de transmisie, încă de pe vremea lui Countach, există acum o baterie litiu-ion, care alimentează motoarele electrice.

Motoarele electrice sporesc livrarea de putere la turații scăzute și pot, de asemenea, transforma noul Revuelto într-o mașină pur electrică, reducând emisiile totale de CO2 cu 30%, în comparație cu Aventador Ultimae.

O arhitectură unică

Lamborghini a fost sinonim cu motoarele V12 încă de la înființarea companiei. Primul model Lamborghini care a avut acest motor caracteristic a fost emblematicul 350GT, lansat în 1963. Prima dată când un motor electric a fost adăugat unui motor cu ardere internă cu 12 cilindri într-un Lamborghini a fost în 2019, cu Sián, care a folosit un motor electric de 25 kW pentru a susține generația anterioară de V12, stocând energia electrică într-un supercapacitor.

Revuelto introduce o arhitectură hibridă fără precedent și o nouă generație de motoare V12. Mașina este lansată ca primul vehicul electrificat de înaltă performanță - HPEV: o mașină super sport hibridă, echipată cu o baterie ușoară, de mare putere, litiu ion, situată în tunelul de transmisie din secțiunea centrală a șasiului. Este o soluție inovatoare, concepută pentru a reduce emisiile în comparație cu generația anterioară V12, maximizând în același timp performanța.

Noul motor L545 are o capacitate de 6,5 litri și este cel mai ușor și mai puternic motor cu 12 cilindri realizat vreodată de Lamborghini. În total, cântărește doar 218 kilograme: cu 17 kilograme mai puțin decât cel al Aventador-ului. Revuelto are motorul rotit la 180 de grade comparativ cu  Aventador-ul. Superquadro V12 generează 825 CP la 9250 de rotații pe minut, datorită sistemului de distribuție reproiectat care suportă maxim 9500 de rotații pe minut. Puterea specifică este de 127 CP pe litru, cea mai mare putere din istoria motoarelor Lamborghini cu 12 cilindri, în timp ce cuplul maxim este de 725 Nm la 6750 rotații pe minut.

Conductele de admisie a aerului către cilindri au fost reproiectate pentru a crește aportul de aer și a garanta un flux optim de aer în camera de ardere. Arderea în interiorul motorului propriu-zis a fost, de asemenea, optimizată, datorită reglării ionizării în cameră, cu ajutorul a două unități de control: o soluție deja utilizată la Aventador și transferată acum la noul model. Noul sistem de combustie se caracterizează, de asemenea, printr-un raport de compresie mărit (12,6:1, față de 11,8:1 pentru Aventador Ultimae). Dinamica fluidelor din sistemul de evacuare a fost, de asemenea, îmbunătățită pentru a reduce contrapresiunea la turații ridicate și pentru a crește puterea specifică.

Încă de la început, mașinile Lamborghini au fost renumite pentru sunetul lor unic, emoționant și inconfundabil. O atenție deosebită a fost acordată "coloanei sonore" a noului L545 pentru a sublinia tonul motorului, deja melodios la turații joase și apoi crescând  echilibrat și natural.

Tracțiune integrală electrică

Revuelto păstrează una dintre cele mai puternice tradiții ale Lamborghini: tracțiunea integrală. Pe lângă motorul cu ardere internă care furnizează putere roților din spate, o pereche de motoare electrice își fac acum debutul pe puntea din față, fiecare furnizând tracțiune uneia dintre roțile din față. Există, de asemenea, un al treilea motor electric poziționat deasupra cutiei de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte, care poate furniza energie roților din spate, în funcție de modul de conducere selectat și de condiții.

Cuplul combinat de la motorul cu combustie și cele trei motoare electrice oferă niveluri de performanță unice chiar și în segmentul mașinilor sport, cu 725 Nm produși de motorul cu ardere internă și 350 Nm de la fiecare dintre motoarele electrice din față. În total, sistemul de propulsie oferă o putere maximă combinată de 1015 CP.

Cele două motoare electrice din față sunt unități de flux axial răcite cu ulei și oferă un raport greutate-putere excepțional: 18,5 kilograme de la fiecare dintre unitățile de 110 kW. Pe lângă faptul că furnizează putere roților din față, acestea au și o funcție de vectorizare a cuplului, care optimizează dinamica de conducere și recuperează energia produsă la frânare. Când se află în modul electric, Revuelto are tracțiune față doar pentru a optimiza consumul de energie, în timp ce tracțiunea electrică pe puntea spate este activată la cerere, atunci când este necesar.

Lamborghini Revuelto este echipat cu un acumulator litiu-ion cu putere specifică mare (4500 W/kg) situat în tunelul central, menținând centrul de greutate cât mai jos posibil și asigurând o distribuție optimă a greutății. Bateria este protejată de un strat structural inferior și este conectată la motoarele electrice din față, motorul electric din spate și o unitate de reîncărcare integrată.

Bateria are 1550 mm lungime, 301 mm înălțime și 240 mm lățime și conține celule cu o capacitate totală de 3,8 kWh. Când încărcarea scade la zero, aceasta poate fi reîncărcată utilizând atât sistemele de încărcare de acasă, cât și coloanele de încărcare de până la 7 kW și se reîncarcă complet în doar 30 de minute. De asemenea, poate fi reîncărcată prin frânare regenerativă, de la roțile din față sau direct de la motorul V12, în doar șase minute.

Intrarea în viteză

Adoptarea unei noi platforme a determinat decizii tehnice inovatoare care vizează cutia de viteze: centrul nervos al unității hibride plug-in. Pentru a atinge obiectivele noului model, a fost dezvoltată o nouă unitate de transmisie compactă, capabilă să răspundă nevoilor unei unități electrice atât de puternice, iar după Revuelto aceasta va continua să echipeze următoarea generație de mașini sport de la Sant'Agata Bolognese. Încorporarea unui dublu ambreiaj ca soluție eficientă și orientată spre performanță, asigură gestionarea optimă a cuplului de 725 Nm la 6750 rpm de la motorul cu ardere internă Revuelto.

Noua cutie de viteze cu opt trepte este poziționată transversal în spatele motorului V12 longitudinal, pentru a lăsa spațiu în tunel pentru bateria litiu-ion, care alimentează motoarele electrice. Este o soluție tehnică unică în lumea mașinilor de înaltă performanță și plasează Lamborghini încă o dată în elita ingineriei auto. Dispunerea acestor elemente ajută la menținerea unui  ampatament redus al mașinii și susține o distribuție eficientă a greutății pentru cea mai bună dinamică de condus.

În cei 60 de ani de existență Lamborghini, doar alte două mașini V12 au fost echipate cu o cutie de viteze transversală spate: revoluționarul Miura, lansat în 1966, care a adoptat și un layout de motor transversal centru-spate; și Essenza SCV12, un hypercar pentru circuit, cu motor longitudinal și cutie de viteze transversală portantă.

Structura internă a noii cutii de viteze are doi arbori distincți, spre deosebire de cei trei obișnuiți. Unul gestionează vitezele pare, celălalt gestionează vitezele impare. Ambele cuplează același rotor. Acest aspect ajută la menținerea greutății totale, economisind totodată spațiu.

Dezvoltarea unei transmisii cu dublu ambreiaj (DCT) cu opt trepte vine din dorința de a crea o unitate care să ofere tot ceea ce este necesar pentru condusul sportiv, cum ar fi schimbarea rapidă a treptelor de viteză, în timp ce includerea unui al optulea raport ajută la optimizarea consumului de combustibil și a manevrabilității în timpul deplasării.

O caracteristică specială este „reducerea continuă a treptelor de viteză”, care reduce rapid mai multe trepte la frânare, doar prin apăsarea padelei din stânga, oferind șoferului senzația de control total.

Făcând abstracție de componentele electrice, noua cutie de viteze DCT este mai ușoară și mai rapidă în ceea ce privește viteza de schimbare, în comparație cu unitatea cu ambreiaj dublu cu șapte trepte, care este utilizată în gama Huracán. Dispunerea transversală a permis, de asemenea, un interior mai spațios al cabinei, creând mai mult spațiu în spatele șoferului și al pasagerului, pentru a îmbunătăți confortul.

Cutia de viteze cu dublu ambreiaj este extrem de compactă; doar 560 mm lungime, 750 mm lățime și 580 mm înălțime. Greutatea totală este de doar 193 kg, iar ea include o nouă componentă fundamentală pentru arhitectura hibridă a mașinii: motorul electric spate, cu o putere maximă de 110 kW și un cuplu maxim de 150 Nm.

Situat deasupra cutiei de viteze, acest motor electric funcționează ca motor de pornire și generator. În plus furnizează energie motoarelor electrice din față prin intermediul bateriei din tunelul de transmisie. În modul complet electric, poate furniza putere și roților din spate care, pe lângă motoarele electrice care acționează roțile din față, permite tracțiunea electrică integrală. Modul în care funcționează sistemul depinde de modul de conducere cuplat, datorită unui mecanism de decuplare cu un sincronizator dedicat, care permite conectarea la cutia de viteze cu dublu ambreiaj. Atunci când furnizează putere suplimentară motorului V12 cu ardere internă, motorul electric se află în poziția P3, separat de cutia de viteze, în timp ce se deplasează în poziția P2 pentru a reîncărca bateria la turații mici și atunci când este parcat, servind și un motor de pornire.

În poziția P3, Revuelto poate deveni o mașină electrică cu tracțiune integrală, în funcție de modul de conducere selectat, continuând tradiția Lamborghini cu tracțiune integrală chiar și în modul electric.

Treapta de marșarier este susținută de cele două motoare electrice față, deși, dacă este nevoie de un plus de impuls, motorul electric din spate se poate activa și el, fapt care activează puntea și roțile spate. Ca rezultat, Revuelto poate controla toate cele patru roți în modul electric chiar și în marșarier, în condiții de aderență scăzută.

Experiență de conducere absolută

Revuelto a fost proiectat și dezvoltat pentru a oferi emoție și control absolut în toate situațiile și în toate condițiile de aderență, oferind șoferului un nivel de încredere și o legătură cu mașina nemaiîntâlnite până acum.

Printre inovațiile care plasează Revuelto în vârful categoriei sale se numără arhitectura și echilibrul mașinii, conceptul de ultimă generație al șasiului și designul aerodinamic, precum și noul sistem de propulsie hibrid, care face posibilă maximizarea aportului motorului electric și introducerea de noi moduri de condus, inclusiv tracțiunea integrală electrică, pentru un total de 13 moduri diferite de condus.

Automobilul dispune de o configurație fără precedent: un motor V12 de 6,5 litri așezat natural în poziție centrală, trei motoare electrice, dintre care două sunt amplasate pe puntea față și unul integrat în noua transmisie cu dublu ambreiaj cu 8 trepte, amplasată pentru prima dată în spatele motorului cu combustie și transversal față de V12. Tunelul de transmisie, un spațiu rezervat în mod obișnuit pentru cutia de viteze încă din perioada Countach, este acum locația unei noi baterii litiu-ion cu putere specifică ridicată, care acționează motoarele electrice.

Noua configurație permite o distribuție optimă a greutății (44% în față și 56% în spate), aducându-le mai aproape de centrul de greutate și optimizând lungimea distanței dintre roți, rezultând un echilibru perfect care face ca Revuelto să fie extrem de agil și eficient atât pe șosea, cât și în curbele unui circuit. Această capacitate este, de asemenea, îmbunătățită de rigiditatea crescută a barelor stabilizatoare (+11% în față și +50% în spate), precum și de spațiul de bracaj redus (-10% față de Aventador Ultimae): o abordare deja testată cu succes pe Huracán STO[3]. Capacitatea lui Revuelto este completată de sistemul de direcție pe patru roți, care contribuie semnificativ la senzația de mașină agilă, receptivă și compactă, dar în același timp stabilă și precisă, dar și de anvelopele Bridgestone Potenza Sport special concepute, cu o amprentă frontală mai generoasă (+4% în comparație cu Aventador Ultimae).

Datorită punții, cu Revuelto, Lamborghini introduce pentru prima dată în istoria sa sistemul electric de vectorizare a cuplului și inaugurează sistemul Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0. Vectorizarea electrică a cuplului sporește agilitatea mașinii în virajele înguste, precum și stabilitatea în virajele de mare viteză, distribuind cuplul în mod optim pe fiecare roată și lucrând în strânsă legătură cu sistemul de direcție pe patru roți. În plus, spre deosebire de sistemele convenționale, noul sistem de vectorizare a cuplului intervine asupra frânelor doar atunci când este strict necesar, pentru a maximiza eficiența și a asigura un stil de condus mai natural, precum și un nivel și mai ridicat de performanță. La frânare, puntea și motorul electric din spate contribuie la decelerare, reducând presiunea asupra frânelor și reîncărcând în același timp bateria.

Șasiul are, de asemenea, o contribuție substanțială la dinamica automobilului. Revuelto este primul Lamborghini echipat cu noul monofuselaj inspirat de aviație, o structură integrală ultraușoară din fibră de carbon (cântărind cu 10% mai puțin decât șasiul Aventador) care combină performanțele ridicate de absorbție a energiei cu o rigiditate crescută (+25% față de Aventador), ceea ce face ca Revuelto să fie excepțional de stabil și contribuie la senzația generală de mașină compactă și cu reacții prompte.

Aerodinamica activă joacă un rol esențial, atingând noi niveluri de eficiență și forță aerodinamică: +61% și, respectiv, +66%, în situații de sarcină mare, în comparație cu Aventador Ultimae, în special datorită designului splitter-ului frontal și plafonului care canalizează fluxurile de aer către eleronul spate de înaltă eficiență. Aerodinamica funcționează în sinergie cu suspensia semi-activă în y, controlată de sistemul Lamborghini Vertical Control, conceput special pentru Revuelto, care gestionează electronic schimburile de forțe verticale, cum ar fi transferurile bruște de sarcină în timpul conducerii pe circuit, adaptând suspensia și comportamentul eleronului spate în timp real.

Pentru a răspunde la cele mai ridicate exigențe în materie de performanță, sistemul de frânare și sistemul de răcire a frânei au fost, de asemenea, reproiectate. Mașina dispune de cea mai recentă generație CCB Plus (Carbon Ceramic Brakes Plus). Etrierele din față, cu zece pistoane în loc de șase, sunt combinate cu discuri de 410x38mm (în locul precedentului, de 400x38mm de la Aventador Ultimae) iar în spate sunt etriere cu 4 pistoane și discuri de 390x32mm (în locul precedentelor, de 380x38mm). Discurile sunt acoperite de un strat de fricțiune pentru o mai bună performanță, management termic mai eficient și confort acustic la frânare.

Aerodinamica contribuie la eficiența sistemului, deoarece perechea de benzi de suspensie din față și grilele din interiorul pasajelor roților sunt concepute pentru a îmbunătăți nu numai răcirea frânelor din față – deflectoarele atrag aerul din difuzorul față și îl canalizează către frână – dar sunt modelate pentru a reduce rezistența în interiorul benei roții, limitând orice fenomene de compresiune, crescând în același timp sarcina în față. În plus, cele două conducte NACA, situate în fața roților din spate, colectează debitul din partea inferioară a caroseriei și îl direcționează către conducta de răcire a frânei din spate.

Alături de noul sistem hibrid, debutează trei noi moduri de conducere: Recharge, Hybrid și Performance, care vor fi combinate cu modurile Città (City), Strada, Sport și Corsa, selectabile prin intermediul celor două rotoare situate pe volanul reproiectat, pentru un total de 13 setări dinamice care evidențiază diferitele personalități și potențialul lui Revuelto, în funcție de situație și de tipul de drum, sau de pistă, pe care este condus.

Città, de exemplu, este modul de conducere conceput pentru condusul zilnic în centrele urbane, integral cu emisii zero. Dacă bateria litiu-ion, care alimentează motoarele electrice, trebuie reîncărcată și nu există stații de încărcare disponibile, motorul V12 intervine pentru a o reîncărca complet (mod Recharge) în doar căteva minute. Acest lucru face posibil, de exemplu, accesul în centrelor istorice ale orașelor cu restricții de emisii - în regim electric. Sistemul de suspensie, controlul tracțiunii și cutia de viteze oferă confort maxim, la fel cum rezistența aerodinamică redusă face din Città cel mai eficient mod de consum, cu putere maximă limitată la 180 CP.

Modul Strada este perfect potrivit pentru conducerea dinamică de zi cu zi și călătoriile lungi, combinând confortul ridicat cu sportivitatea ridicată, generând până la 886 CP de putere. V12 este mereu activ, asigurând și o constantă reîncărcare a bateriei care este optimizată și împinsă la maximum în modul Reîncărcare. Axa electrică din față acceptă vectorizarea cuplului, iar aerodinamica activă lucrează pentru a oferi stabilitate maximă la viteze mari, de exemplu pe autostradă.

Selectarea modului Sport schimbă personalitatea vehiculului, iar comportamentul mașinii este setat să ofere o experiență de condus captivantă și receptivă în fiecare dintre cele trei moduri combinabile: Recharge, Hybrid and Performance. 

Motorul cu combustie, ajutat de sistemul hibrid, este activ în toate cele trei situații, oferind o putere maximă de 907 CP cu sunetul V12 exprimat în tonurile sale cele mai convingătoare. Cutia de viteze reacționează rapid, în timp ce suspensia și aerodinamica sporesc agilitatea mașinii și plăcerea de a conduce în viraje.

Apogeul dinamismului și al puterii, atât în ​​ceea ce privește performanța, cât și sunetul, este atins în Corsa, modul de conducere conceput pentru a evidenția capacitățile dinamice ale lui Revuelto pe pistă. În modul Performance, grupul motopropulsor își exprimă potențialul maxim prin furnizarea de 1015 CP, iar controlul sistemului hibrid este calibrat pentru a profita la maximum de axa electrică atât în ​​ceea ce privește vectorizarea cuplului, cât și tracțiunea integrală, pentru o condus ultra-sportiv, dar accesibil. În modul Corsa Recharge, este posibil să prioritizați bateria, maximizând reîncărcarea acesteia. Pentru șoferii experți, este, de asemenea, posibil să dezactivați ESC pentru a experimenta puterea maximă disponibilă fără comenzi active și pentru a simți fiorul unui pornire în picioare la putere maximă datorită funcției „control de lansare”, care poate fi activată ținând apăsat butonul situat în centrul rotorului stâng.

Cauciucuri

Partenerul de anvelope al lui Lamborghini pentru Revuelto este Bridgestone, care a dezvoltat anvelope Potenza Sport personalizate, pentru a spori capacitățile sportive și de mare viteză ale noii mașini.

Anvelopele premium de înaltă performanță Potenza Sport sunt disponibile ca echipare mixtă cu 265/35 ZRF20 pe puntea față și 345/30 ZRF21 pe puntea spate, precum și cu 265/30 ZRF21 pe față și 355/25 ZRF22 pe puntea spate, ambele având tehnologie run-flat. Această tehnologie îi ajută pe șoferi să continue să conducă în siguranță chiar și după o puncție, pentru cel puțin 80 km la 80 km/h cu o presiune de 0 bari pentru o liniște suplimentară a șoferilor.

De asemenea, a fost concepută o combinație de performanță, care prezintă 265/35 ZR20 pe puntea față și pe spate 345/30 ZR21 Potenza Sport (versiunea fără cameră). Ambele soluții run-flat și tubeless oferă performanțe remarcabile la viteză mare, precizie și răspuns la direcție, dar și aderență excepțională pe suprafețe uscate și umede.

Pentru a răspunde tuturor nevoilor șoferilor lui Revuelto, anvelopele Bridgestone Blizzak LM005 proiectate la comandă sunt o opțiune pentru utilizare pe timp de iarnă, oferind o aderență remarcabilă pe zăpadă, împreună cu o direcție receptivă și precizie pe suprafețe uscate și umede.

Anvelopele Bridgestone au fost proiectate folosind tehnologia revoluționară de dezvoltare virtuală a anvelopelor Bridgestone, reducând materiile prime și emisiile în timpul procesului de dezvoltare.

HMI, Infotainment, Conectivitate și ADAS

Revuelto oferă un sistem de interfață uman-mașină (HMI) complet nou, format din trei afișaje: un grup de instrumente de 12,3 inci, afișaj central de 8,4 inci și, în plus, un afișaj de 9,1 inci. Sistemul are un aspect nou, cu grafică 3D, animații, widget-uri și stil. Cele trei afișaje sunt gestionate de un „creier” tehnologic într-un design unificat, asigurând atât o interfață de utilizator omogenă, în ceea ce privește culorile și grafica, cât și o interacțiune coerentă pe toate afișajele.

Noul sistem de infotainment Revuelto oferă noi funcții care permit personalizarea, pentru a crea o experiență Lamborghini autentică, captivantă. În special, folosind o glisare cu două degete, proprietarul poate muta conținutul de infotainment fie pe panoul de instrumente de control, fie pe afișajul pasagerului. Folosind un gest similar, proprietarul poate memora setările preferate, astfel încât acestea să fie la doar o atingere distanță.

Noul design al volanului este inspirat de interacțiunea cu volanul pe care mașina de curse Squadra Corse o are, oferind senzațiile pe care le trăiește un pilot. Revuelto permite pasagerului să se bucure de senzațiile unui copilot, datorită informațiilor dinamice de conducere disponibile pe afișajul care îi este dedicat.

Sistemul de navigație este complet reproiectat, folosind hărți descărcate în timp real pentru a se asigura că sunt mereu actualizate pentru zonele respective. Calcularea rutei și motorul de căutare sunt semnificativ mai rapide, folosind servere online. Navigarea încorporează, de asemenea, informații despre trafic în timp real, vreme și alte informații integrate, cum ar fi o bancă online de puncte de interes, actualizate continuu, inclusiv locuri de parcare, benzinării și disponibilitatea punctelor de încărcare. Pe lângă locații, alte informații, cum ar fi orarul, prețurile și detaliile de utilizare, sunt afișate acolo unde sunt disponibile.

Amazon Alexa permite accesul la funcțiile de control ale vehiculului, cum ar fi climatizarea, navigația și media prin comenzi vocale. Acestea vin pe lângă funcțiile standard Alexa legate de divertisment și controlul dispozitivelor inteligente de acasă. Alexa pentru Lamborghini Revuelto integrează și funcționalitatea What3Words care, împreună cu sistemul de navigație încorporat, permite conducerea în orice loc din lume, chiar dacă nu există o adresă de destinație precisă.

Lamborghini Revuelto dispune de un sistem de divertisment perfecționat, cu un design nou, original. Noul sistem de radio online are mii de posturi disponibile, cu o funcție de căutare bazată pe popularitate, gen și țară. SiriusXM 360L (pentru piața din SUA) este o actualizare semnificativă în comparație cu versiunea SiriusXM anterioară și oferă acum mult mai mult conținut conectat, inclusiv emisiuni, sport, podcasturi, Pandora și Xtra.

Sistemul de infotainment conectat Lamborghini Revuelto poate evolua în timp. Cu sistemul integrat de actualizare software Over-the-Air, automobilului i se vor face actualizări pentru a oferi conținut suplimentar. Sistemul îmbunătățit acceptă actualizări nu numai pentru afișajul infotainment, ci și pentru panoul de bord și afișajul pasagerului.

Lamborghini Revuelto este conectat la un număr tot mai mare de aplicații suplimentare, care pot fi personalizate. Siguranța clienților este întotdeauna primordială, de aceea Lamborghini Revuelto integrează atât apelul de urgență, cât și asistența rutieră. Sistemul reacţionează proactiv în cazul unei avarii pentru a permite clientului să primească ajutor. Sistemul de urmărire a vehiculelor Lamborghini Connect este capabil să detecteze utilizarea neautorizată a mașinii și nu doar să notifice proprietarul, ci și să comunice cu un centru operativ de securitate 24 de ore din 24, care va ajuta clienții în procesul de recuperare a vehiculului. Lamborghini Revuelto are suport la nivel mondial, în peste 30 de limbi, pentru a asigura o experiență de localizare extrem de precisă.

Interacțiunea cu Lamborghini Revuelto continuă chiar și după ce motorul este oprit. Folosind aplicația mobilă Lamborghini Unica, proprietarul poate monitoriza constant starea vehiculului, inclusiv nivelul de combustibil, încărcarea bateriei, autonomia electrică și poziția exactă a acestuia atunci când este parcat. Aplicația Unica permite, de asemenea, o serie de operațiuni de la distanță, precum blocarea și deblocarea ușilor, sunetul claxonului sau activarea luminilor mașinii, unele funcții disponibile și cu Apple Watch. Proprietarul are control asupra mașinii sale chiar și atunci când este condus de altcineva. Pot fi setați parametrii de viteză maximă, precum și limitele orare și de utilizare prin geolocalizare: dacă mașina depășește o viteză stabilită, depășește limitele unei zone sau este folosită peste un anumit timp, proprietarul este avertizat prin intermediul aplicației.

Lamborghini Revuelto oferă securitate maximă pentru clienții săi. Datele gestionate de automobil sunt protejate prin aplicarea standardelor de securitate cibernetică și a regulilor de protecție a datelor. Clientul poate controla întotdeauna ce date sunt prelucrate conform prevederilor legilor aplicabile, deoarece mașina a fost proiectată să respecte normele de confidențialitate.

Revuelto vede Lamborghini implementând pentru prima dată un sistem ADAS (Advanced Driver Assistance System) complet, care include funcții avansate pentru a îmbunătăți siguranța și conducerea zilnică, datorită unui sistem sofisticat de camere, radare și senzori. Pachetul include Active Lane Departure Warning (ALDW), care monitorizează marcajele benzilor și corectează direcția, în cazul în care șoferul schimbă din greșeală banda. În plus, Lane Change Warning (LCW) monitorizează unghiurile moarte și avertizează șoferul cu privire la orice pericol înainte de a schimba banda. Adaptive Cruise Control (ACC) reglează viteza mașinii și distanța acesteia față de vehiculul din față, accelerând sau frânând în mod autonom.

Pentru a face manevrarea mai ușoară și mai sigură, Revuelto este echipat cu Rear Cross Traffic Alert (RCTA). La mers înapoi, dispozitivul avertizează șoferul dacă există obstacole care trec în spate și frânează în cazul unei coliziuni iminente. În plus, sistemul de camere permite afișarea funcțiilor de vedere din spate și de sus pe tabloul de bord.


Farurile au faza scurtă adaptivă automată cu funcție de viraj, pentru a îmbunătăți vizibilitatea în toate condițiile de condus și în timpul manevrelor. Faza lungă este echipată cu o funcție de matrice anti-orbire (în funcție de piață) care controlează automat sectoarele independente, permițând o experiență de condus mai precisă și mai confortabilă: în plus, oferă și o funcție suplimentară de amplificare pentru a ajunge la o intensitate a luminii care permite o vizbilitate la aproximativ 400 m.

Consumul de combustibil și valorile emisiilor tuturor autovehiculelor promovate pe această pagină - Consum de combustibil și emisii: 19,2 - 12,7 l / 100 km; Emisii de CO2 combinate: 460 g/km - 325 g/km (WLTP)