·
Prezentăm "monofuzelajul" inovator, un nou
concept de monococă inspirat de aeronautică, realizat în întregime din fibră de
carbon
·
Prima mașină super-sportivă cu structură frontală
realizată 100% din materiale compozite forjate
·
Rezistență și rigiditate torsională sporite, cu o
reducere semnificativă a greutății
Sant’Agata Bolognese – Timp de 60 de ani,
Automobili Lamborghini a fost sinonim cu inovația de ultimă oră. Cu doar câteva
săptămâni înainte de lansarea primului vehicul hibrid plug-in V12 High
Performance Electrified Vehicle (HPEV), marca din Sant'Agata Bolognese
dezvăluie o soluție tehnică unică în peisajul auto actual. LB744 se bazează pe
un nou șasiu inspirat de aeronautică, "monofuzelajul". Pe lângă o
monococă realizată în întregime din fibră de carbon multitehnologică, dispune
de o structură frontală din Forged Composites - materiale compozite forjate: un
material special realizat din fibre de carbon scurte îmbibate în rășină.
Această tehnologie a fost patentată și utilizată de Lamborghini în primele sale
aplicații structurale încă din 2008.
Monofuzelajul reprezintă un
pas înainte semnificativ față de Aventador în ceea ce privește rigiditatea
torsională, greutatea redusă și dinamica de conducere. Mai mult, LB744 este
prima mașină super-sportivă echipată cu o structură frontală 100% din fibră de
carbon: fibra de carbon este utilizată și pentru structura conică frontală,
pentru a asigura un nivel de absorbție a energiei semnificativ mai mare în
comparație cu o structură metalică tradițională - dublu față de cel al cadrului
frontal din aluminiu al Aventador Ultimae[1] -
combinat cu o reducere substanțială a greutății.
Monofuzelajul LB744 este cu
10% mai ușor decât șasiul Aventador, iar structura frontală este cu 20% mai ușoară
decât cea a predecesorul său din aluminiu. Rigiditatea torsională a fost, de
asemenea, îmbunătățită cu o valoare de 40.000 Nm/°, în creștere cu +25% față de
Aventador și garantând cele mai bune capabilități dinamice din clasa sa.
Conceptul de proiectare care
stă la baza dezvoltării noului monofuzelaj se bazează pe integrarea maximă
între componente. Aceasta este optimizată datorită introducerii tehnologiei
extinse Forged Composites, precum și dezvoltării cockpitului monolitic. Această
utilizare a fibrei de carbon face ca LB744 să fie unic în peisajul mașinilor
super sport: componenta în formă de inel cu un singur element este realizată
din CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) și formează structura de susținere a
mașinii. Cockpitul înglobează și conectează elementele Forged Composites, cum
ar fi cuva, peretele frontal de protecție și montantul A.
Producția componentelor Forged
Composites optimizează, de asemenea, eficiența și crește sustenabilitatea în
timpul procesului de fabricație prin reducerea consumului de energie al
echipamentelor de răcire și a cantității de deșeuri.
Pentru construcția
acoperișului a fost păstrată tehnologia mai tradițională, dar nu mai puțin
eficientă, de producere a compozitelor prin autoclavare cu material
preimpregnat. Fibra de carbon autoclavată îndeplinește cerințe tehnice,
estetice și de calitate ridicate, completate de măiestria în procesul foarte
specializat de aplicare manuală, care rezultă din anii de producție internă de
componente din materiale compozite orientată spre calitate. Este o decizie de
fabricație care oferă, de asemenea, clientului o versatilitate maximă în ceea
ce privește personalizarea acoperișului.
Șasiul spate este realizat din
aliaje de aluminiu de înaltă rezistență și prezintă două importante piese
turnate, cu gol interior, în zona cupolei spate: acestea integrează tunelurile
amortizoarelor suspensiei spate și suspensia grupului motopropulsor într-o
singură componentă cu profil inerțial închis, garantând o reducere
semnificativă a greutății, o creștere a rigidității și o reducere substanțială
a liniilor de sudură.
LB744 reprezintă un nou
"an zero" în ceea ce privește utilizarea fibrei de carbon în
producția de automobile, rezumată în acronimul AIM (Automatizare, Integrare,
Modularitate). "Automatizarea" se referă la introducerea proceselor
automatizate și digitalizate în transformarea materialelor, păstrând în același
timp producția tradițională Lamborghini, cum ar fi în disciplina materialelor
compozite.
'Integrarea' se referă la
integrarea mai multor funcții într-o singură componentă prin dezvoltarea
turnării prin compresie. Acest proces utilizează polimeri preîncălziți pentru a
permite producerea de componente cu o gamă largă de lungimi, grosimi și
complexitate, asigurând o integrare optimă între componente pentru a garanta o
rigiditate torsională ridicată. În cele din urmă, "modularitatea" se
referă la transformarea tehnologiilor aplicate în tehnologii modulare și, prin
urmare, mai flexibile și mai eficiente pentru a răspunde tuturor cerințelor și
caracteristicilor produsului.
Fotografii și videoclipuri: media.lamborghini.com
Informații despre Automobili
Lamborghini: www.lamborghini.com
Consumul de combustibil și valorile emisiilor pentru Aventador LP 780-4
Ultimae – Consum de combustibil mixt: 18,0 l/100 km; Emisii de CO2 mixte: 442 g/km
(WLTP)