Conceptul Lamborghini Lanzador: vizionarul, rebelul, Ultra GT

Știri

Conceptul Lamborghini Lanzador: vizionarul, rebelul, Ultra GT

Automobili Lamborghini prezintă în avanpremieră, la Monterey Car Week, viitoarea mașină electrică


Lamborghini dezvăluie conceptul Lanzador la Monterey Car Week, o viziune concretă a unui viitor Lamborghini de serie 4, pur electric. Conceptul Lanzador prezintă un GT cu gardă la sol ridicată, cu 2+2 locuri, cu forme clare, puriste și tehnice, cu un concept complet nou în ceea ce privește performanțele și o experiență la bord fără precedent. Rămânând fidel ADN-ului inconfundabil al Lamborghini, acesta oferă cea mai bună sportivitate din clasa sa și este foarte plăcut de condus.

Noul concept car se încadrează în strategia "Direzione Cor Tauri" a companiei italiene de super sportive si în planul său către decarbonizare și electrificare, anunțat în 2021: după prezentarea modelului V12 plug-in hybrid Revuelto[1], Lanzador oferă o perspectivă asupra modelului de serie care va fi construit începând cu 2028. "Cu cel de-al patrulea concept de model, deschidem un nou segment de mașini: Ultra GT. Acesta va oferi clienților o nouă experiență de conducere Lamborghini, de neegalat, datorită tehnologiilor de pionierat", a declarat Stephan Winkelmann, președinte și CEO al Automobili Lamborghini.

Acest concept car combină performanța inerentă unei supermașini sport Lamborghini cu o personalitate axată pe plăcerea de a conduce, la care se adaugă versatilitatea unei mașini care poate fi condusă zilnic: Lanzador creează o experiență originală, pentru un grup în creștere de clienți care își doresc să fie în avangarda tehnologiei.

Automobili Lamborghini s-a angajat în urmă cu mai bine de doi ani să prezinte în acest deceniu un Lamborghini electrificat de înaltă performanță, care să rămână fidel inimii și sufletului mărcii. Concept-car-ul complet electric este un Gran Turismo, cu un stil de caroserie surprinzător, cu proporții complet noi și o experiență la bord de neegalat, prin intermediul noilor funcții de infotainment, precum și cu un design pur, care combină elementele ultraperformante ale supermașinii sport Revuelto cu versatilitatea animată a unui Urus[2].

"Cu Lanzador privim spre viitor fără a uita de ADN-ul nostru. Primele coupe-uri de la Lamborghini cu motoare frontale erau Gran Turismos sportive și elegante, potrivite pentru utilizarea zilnică cu 2+2 locuri. Conceptul pentru cel de-al patrulea model de serie valorifică filosofia noastră de super-sportivitate combinată cu noi tehnologii curajoase și un design îndrăzneț, încadrându-se perfect în strategia noastră Direzione Cor Tauri", explică Stephan Winkelmann.

Tehnologie – Tracțiune/ Acționare complet electrică cu distribuție variabilă

Lamborghini prezintă un concept car care nu e doar un Gran Turismo original, ci mai ales o avanpremieră a tehnologiilor viitoare.

Câte un motor electric de mare putere, specific pentru fiecare axă, asigură o tracțiune integrală permanentă în orice condiții, suprafață și stil de condus și o putere maximă de peste un megawatt. Tracțiunea integrală oferă, de asemenea, vectorizarea activă a cuplului electric pe puntea spate, pentru un comportament deosebit de dinamic în viraje, ușor de reglat și adaptat pentru fiecare situație. Energia este furnizată de o baterie de înaltă performanță, de nouă generație, care asigură, de asemenea, o autonomie mare.

"Pentru noi, electrificarea nu înseamnă o restricție, ci o oportunitate inteligentă de a dezvolta mai multă performanță și manevrabilitate", spune Rouven Mohr, directorul tehnic al Lamborghini. ”Prin urmare, nu vor exista compromisuri în ceea ce privește puterea, plăcerea de a conduce și performanța: acesta este un Lamborghini complet electric, de care clienții se pot bucura în fiecare zi.”

Cu toate acestea, nu doar componentele hardware vor defini viitoarele automobile Lamborghini electrificate de înaltă performanță, ci și software-ul și sistemele de control. "Lamborghini se va defini și se va diferenția în viitor printr-o strategie a tuturor sistemelor de control activ. Ducem controlul integrat al dinamicii de conducere Lamborghini la un nivel complet nou, fapt care nu a mai fost posibil pentru mașinile sport de serie până acum și care le oferă clienților noștri o experiență de conducere complet nouă", explică Rouven Mohr. "Găsirea echilibrului corect între putere, performanță, autonomie și aerodinamică este cu siguranță una dintre cele mai mari provocări în timpul dezvoltării, dar provocarea este o piatră de temelie în cadrul departamentului de cercetare și dezvoltare Lamborghini."

Simte-te ca un pilot

Pilotul reglează singur sistemele în timpul condusului, prin intermediul comenzilor de pe volanul sport. El poate influența în mod activ comportamentul mașinii, unde poate crea propriul caracter individual al automobilului.

Trei factori și sisteme de control sunt esențiale pentru acest concept car și pentru viitoarele autovehicule Lamborghini:

1.     Controlul dinamicii de conducere

Noul sistem de control al dinamicii de conducere Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI), dezvoltat recent, stabilește un nou punct de referință pentru Lamborghini, atât în cazul concept car-ului, cât și al viitoarelor automobile de serie. Un număr semnificativ mai mare de senzori și de actuatori vor fi integrați în viitor, în LDVI, pentru a crea un comportament de conducere și mai fin și mai precis, cu o inovație crucială nu doar în ceea ce privește hardware-ul, ci și în algoritmul de control care gestionează componentele: cu cât mai mulți senzori și mai multe date sunt transmise sistemului de control, cu atât mai precis este algoritmul în furnizarea senzațiilor nuanțate de conducere și de feedback. Acest lucru permite diferențierea mai precisă a caracterului de condus, în funcție de fiecare șofer în parte: informațiile sunt transmise acestuia prin intermediul unor senzori inteligenți, poziționați în spatele noilor panouri de sticlă ale pilotului, montate în partea din față a mașinii, oferind o perspectivă asupra viitoarei tehnologii radar.

2. Aerodinamica activă

Aerodinamica activă joacă un rol chiar mai important în cazul automobilelor electrice, cu baterii, decât în cazul mașinilor super sport: aerodinamica activă poate crește autonomia bateriei, îmbunătățind în același timp performanțele. Forța deportantă precisă, pentru viteze mai mari în viraje, și cea mai mică rezistență posibilă a aerului la viteză maximă pot fi ajustate în mod variabil pe Lanzador, pentru cea mai bună performanță, în fiecare caz. Filosofia Lamborghini "Vision of Smart Aerodynamics" este evidențiată în concept car, cu scopul de a adapta Aero, la fiecare situație de conducere, pentru a fi în concordanță cu solicitările șoferului și cu nevoile de autonomie.

Inspirată de modelele de mașini super sport Lamborghini, aerodinamica inteligentă nou dezvoltată încorporează sistemul ALA (Aerodinamica Lamborghini Attiva): binecunoscuta tehnologie utilizată la Huracán Performante și Aventador SVJ, împreună cu noi dispozitive aero active, în față și în spate, pentru a asigura cea mai bună eficiență în modul Urban al concept-car-ului și cea mai bună forță deportantă în modul Performance. Viziunea pentru viitor pentru sistemul ALA al Lamborghini, este o dovadă a îmbunătățirii continue a departamentului de cercetare și dezvoltare Lamborghini, pentru a obține cea mai bună eficiență aerodinamică și pentru a extinde autonomia.

Sistemul de aerodinamică activă utilizează obturatorul de aer din față și un splitter mobil, care, atunci când este activat, deschide conductele de răcire a frânelor și paletele de răcire pentru a obține cele mai bune performanțe. Conducta în S din față, împreună cu lamelele ascunse pentru ventilație și perdeaua de aer, îmbunătățesc forța deportantă, în funcție de modul setat: Efficient sau Downforce. Cu ajutorul prizelor de aer, Lamborghini împiedică presiunea dinamică din pasajele roților să ridice partea din față a mașinii la viteze mari. Prin urmare, gurile de aerisire ascunse vizual asigură forță deportantă, fără a crea rezistență suplimentară. Pe jantele de 23 de inch, designerii combină elementele hexagonale cu aerolamelele, pentru a minimiza turbulențele la nivelul roților.

În partea din spate, în funcție de modul de rulare, lamele înguste se extind din părțile laterale și din difuzor pentru a îmbunătăți forța deportantă aerodinamică, în combinație cu spoilerul spate, prin care trece fluxul. În modul Efficient, fluxul laminar este împotriva caroseriei, pe întreaga lungime exterioară, până când se întrerupe în partea din spate, iar sistemul ALA este complet funcțional pentru a crește recuperarea presiunii în spate, reducând semnificativ rezistența la înaintare și crescând eficiența.

3. Suspensie activă

Datorită unui șasiu activ care include o punte-spate directoare și o suspensie pneumatică, Lanzador se adaptează în mod optim la orice situație rutieră. În plus, urmează setările definite anterior, în funcție de stilul șoferului, reglabile rapid și direct în timpul călătoriei prin intermediul comenzilor de pe volan.

Distribuția cuplului motor

Un avantaj cheie al mașinilor sport electrice cu două motoare este distribuția precisă a cuplului, pentru o dinamică sporită a condusului. În cazul conceptului Lamborghini, elementul de control calculează în câteva milisecunde cuplul necesar sau dorit pentru fiecare axă în parte, cele două motoare diferențiind și deservind partea stângă și partea dreaptă pe puntea spate.

Controlul vitezei de rulare

Cu Wheelspeed Control, Lamborghini reglează foarte fin puterea și forța pe fiecare roată în parte, pentru o intrare în viraje și mai precisă, precum și pentru o conducere directă și rapidă pe drumuri deosebit de sinuoase și cu accelerații puternice.

"Combinația acestor sisteme ridică comportamentul de conducere al concept-car-ului la un nou nivel în comparație cu o mașină super-sportivă, cu motor cu combustie: este un Ultra GT electric și super-inteligent", spune Rouven Mohr. "Cu modurile de conducere nou dezvoltate și foarte bine integrate, inclusiv cu comenzile active, Lamborghini sporește plăcerea de a conduce și îmbunătățește siguranța și feedback-ul către pilot."

"Sunt convins că, prin intermediul concept-car-ului și al tehnologiei pe care o încorporează, vom convinge clienții fideli, dar și pe cei care se pricep la tehnologie, că noua generație de automobile Lamborghini va deschide un nou capitol, în ceea ce privește tehnologia, performanța, digitalizarea și dinamica de condus", explică Rouven Mohr.

Design - Așteptați-vă la ceva neașteptat

Lamborghini este sinonim cu un ADN de design unic și absolut recognoscibil, preluând silueta emblematică, cu o singură linie și transpunând-o într-o abordare vizionară și orientată spre viitor.

Cu Lanzador, Lamborghini privește spre viitor. Concept-car-ul descrie noi proporții și reprezintă un nou segment de mașini: Ultra GT, fapt care se vede nu numai la exterior, ci și în inovațiile de la interior, oferind o nouă experiență Lamborghini, în ceea ce privește spațiul și spațialitatea.

Designul concept-car-ului GT este inspirat de navele spațiale. Mitja Borkert, directorul departamentului de design Lamborghini, descrie punctul de plecare al procesului de design, pornind de la volumele unei mașini super sport, dar ducându-l mai departe, pentru a crea o adevărată poziție de pilot la volan, inspirată și de Huracán Sterrato[3].

Designul exterior este curajos și neașteptat: liniile curate sunt în stil autentic Lamborghini și sunt încărcate de tensiune, inspirate fiind de modele legendare Lamborghini, precum Sesto Elemento, Murciélago și Countach LPI 800-4. Vederea din lateral preia linia unică a siluetei Lamborghini în combinație cu o arhitectură unică dezvoltată pentru acest concept-car, cu înclinarea tipică a habitaclului, care se vede clar atât din față, cât și din spate. În același timp, designul părții inferioare a mașinii este modelat de abordarea aerodinamică inteligentă, integrând componente mobile, de ultimă generație, așa cum se regăsește la mașinile super-sportive Lamborghini. Cu o înălțime a plafonului de aproximativ 1,5 metri, Grand Turismo electrificat se poziționează puternic pe șosea, impresionând prin proporțiile sale incomparabil de joase, create de curbele habitaclului și de muchiile prezente pe toată suprafața caroseriei sale dinamice.

Amenajarea interioară urmează cu strictețe filosofia de design "feel like a pilot" a Lamborghini, combinată cu ideea de navă spațială: preia ideea unui GT 2+2, dar o duce un pas mai departe, creând un concept de stil de viață 2+2, în care spațiul din spate al habitaclului poate fi folosit și pentru transportul a tot felul de echipamente sportive sau bagaje.

Un portbagaj este ascuns sub capota scurtă și puternic înclinată, în timp ce hayonul mare din sticlă se deschide larg. Scaunele din spate reglabile și un compartiment pentru bagaje variabil fac ca acest concept car să se adapteze la aproape orice situație cotidiană.

Detaliile conceptului futurist sunt sofisticate și reflectă caracterul său unic. Farurile înguste se inspiră de la Countach LPI 800-4, în timp ce stopurile cu formă hexagonală includ semnătura luminoasă cu trei elemente LED pe fiecare parte. Elementele stilistice tipice, cum ar fi litera Y și hexagonul, care au caracterizat designul Lamborghini de la bun început, pot fi găsite în întreaga mașină, inclusiv la stopuri și în interior.

"Pentru mine, Lamborghini Lanzador este, până în prezent, cel mai vizionar și futurist concept car al nostru, oferind, în același timp, un aspect uimitor și un nou tip de frumusețe", spune Mitja Borkert. "Proporțiile sunt noi și inedite, cu potențialul de a crea un segment auto complet nou. Lanzador prezintă volume de supersportivă, dar cu pilotul într-o poziție ușor mai înaltă, ca un ecou al lui Huracán Sterrato. Este conceput pentru o nouă generație, cea a tehnologiei și a digitalizării și demonstrează idei noi și proaspete în cadrul Lamborghini, în ceea ce privește abordarea noastră de a integra în mod autentic sustenabilitatea, prin intermediul unui interior care oferă mai mult spațiu și care utilizează materiale inovatoare. Lanzador este un concept curajos și neașteptat, care lasă să se întrevadă un potențial viitor model Lamborghini, cu un design emoțional și o abordare Lamborghini-performantă, pentru a crea un adevărat Ultra GT", subliniază Borkert.

Poziția pilotului la interior este definită, de asemenea, de un tablou de bord subțire și ușor, care folosește elemente de design emblematice, cum ar fi forma mare de Y a punții consolei centrale. Cu un nivel ridicat de versatilitate pentru utilizarea de zi cu zi, combinat cu performanțele și poziția scaunelor unei mașini super-sportive, directorul departamentului de design Mitja Borkert a creat un interior neașteptat de spațios, folosind libertatea de design oferită de spațiul unui pachet complet electric.

Pilotul și copilotul au o poziție joasă în habitaclu, stau ca într-un avion cu reacție, despărțiți de o consolă centrală, care se transformă vizual în tabloul de bord. Încadrată în consola centrală și poziționată ergonomic, la îndemâna șoferului, se află unitatea pilotului pentru controlul sistemului de divertisment, al sistemului de climatizare și al noilor funcții digitale. Pasagerii primesc informații prin intermediul ecranelor retractabile automat. Cu ajutorul Lamborghini ANIMA, șoferul comută între diferitele moduri de conducere, inclusiv Efficiency și Performance pentru cea mai bună dinamică de condus posibilă.

Concept-car-ul este vopsit într-o culoare lichidă, special concepută și dezvoltată pentru prezentarea de la Monterey Car Week: o culoare proaspătă și modernă, numită Azzurro Abissale.

Materiale durabile

Odată cu acest concept car, designerii au transferat filosofia companiei privind materialele durabile la interiorul mașinii, un act de pionierat, fără a face rabat de la aspect, senzație, calitate și durabilitate. Concept-car-ul demonstrează parametrii posibilităților tehnice actuale și ridică Lamborghini la un nou nivel de sustenabilitate.

Interiorul este realizat aproape în întregime din materiale durabile, toate produse în Italia. În timp ce lâna merinos de calitate superioară (de la o companie italiană cu certificare B) îmbracă tabloul de bord, scaunele și panourile ușilor, firele colorate sunt realizate din nylon regenerat și multe materiale plastice invizibile, cum ar fi spuma din scaunele sport, sunt realizate din fibre reciclate printate 3D. Chiar și carbonul integrat pe scară largă, în consola centrală și în panourile portierelor, este realizat din carbon regenerat: un nou material compozit în două straturi.

Piele tăbăcită în mod sustenabil

Pielea durabilă se referă la cea care este tăbăcită cu apă specială, într-un mod ecologic. Apa provine din producția de ulei de măsline și trebuie tratată în stații de tratare a apelor reziduale, din cauza acidității sale ridicate și a efectului antimicrobian și fitotoxic. Cu toate acestea, această apă reziduală din producția de ulei de măsline poate fi reutilizată și de producătorii de produse chimice pentru a produce agenți de tăbăcire: procesul de tăbăcire integrează o sinergie "Made in Italy", cu producția de ulei de măsline italian.

100% lână merinos

În loc de lână prelucrată artificial, Lamborghini folosește lână de la oile Merino din Australia. În fiecare an, lâna oilor crește la loc, ceea ce face ca lâna să fie o fibră complet regenerabilă, spre deosebire de țesăturile sintetice, care sunt produse industrial din energie fosilă neregenerabilă. Aceasta este importată în Europa o dată pe an, cu vaporul, ceea ce reduce amprenta de carbon. Țesătura este apoi fabricată de singura companie italiană de țesături, care a primit certificarea B-corporation. Lâna Merino este biodegradabilă, suplă și moale la atingere.

Carbon regenerat

Carbonul regenerat este o nouă abordare a materialelor compozite, dezvoltată de Lamborghini, pentru a se potrivi cu ADN-ul său și cu cerințele de sustenabilitate. Noua abordare lay-up se bazează pe un strat estetic (pe partea vizibilă) și mai multe straturi interioare (structurale) în funcție de cerințele de performanță. Pentru stratul estetic sunt în curs de dezvoltare mai multe tipuri de fibre, inclusiv unele fibre naturale, împletite cu carbon. Acest lucru păstrează proprietățile tehnice ale carbonului, reducând în același timp utilizarea fibrei de carbon. Pentru straturile interioare, Lamborghini a lucrat la materiale de bază, cum ar fi carbonul reciclat, care constau în folii din carbon reciclat, sau, alternativ, în spumă produsă din PET reciclat. În plus, atât straturile estetice, cât și cele structurale sunt combinate cu un sistem de rășini, pe bază de biorezină, care sporește abordarea sustenabilă. Această aplicație oferă o libertate maximă în ceea ce privește designul și personalizarea, alături de performanțe tehnice.

Fibră sintetică din plastic reciclat

Lamborghini folosește un nou tip de fir sintetic pe multe dintre componentele concept-car-ului, care este parțial fabricat din plastic reciclat, recuperat din oceane: este mărunțit fin, spălat, uscat, presat sub presiune înaltă și transformat în fire subțiri de nylon. În final, aceste fire ajung sub formă de nylon regenerat, pe role mari, pentru producția ulterioară de piese din plastic. Marele avantaj este că materialul poate fi reutilizat întotdeauna și trece prin ciclul de producție de mai multe ori: un tip special de conservare a resurselor, ceea ce înseamnă că structurile pot fi produse fără a consuma noi resurse. În comparație cu piesele din plastic fabricate din petrol, acest lucru este cu 80 % mai ecologic.

Forme imprimate 3D

Un aspect important al producției durabile și al economisirii resurselor constă într-un nou proces de imprimare 3D pentru materiale plastice, cum ar fi spuma utilizată în scaunele sport. Un nou material de imprimare pentru imprimarea FDM (Fused Deposition Modelling) este fabricat din deșeuri reciclate, cum ar fi sticlele de plastic folosite. Este un material foarte versatil și un plastic stabil și inofensiv, ideal ca materie primă pentru spuma de scaun imprimată 3D, datorită bunei sale rezistențe mecanice, termice și chimice, dar și a capacității sale de a fi utilizat într-un mod elegant și practic, fiind invizibil sub țesăturile de scaun. Materialul poate fi reciclat din nou după ce a fost utilizat. Proporția de material reciclat poate fi cuprinsă între 45 și 100 %, în funcție de originea deșeurilor.

Planul Lamborghini "Direzione Cor Tauri" privind decarbonizarea

Lamborghini se concentrează de ani de zile pe producția durabilă și pe reducerea emisiilor de CO2. Din 2015, situl din Sant'Agata Bolognese, cu cei 182.000 m2 de spațiu, funcționează ca o companie certificată CO2-neutru. Prin planul de decarbonizare "Direzione Cor Tauri" prezentat în octombrie 2021, compania s-a angajat să își reducă cel puțin la jumătate emisiile de CO2 începând cu 2025.

"Cor Tauri" vine din latină și înseamnă inimă de taur. În același timp, este numele celei mai strălucitoare stele din constelația Taurului, care arată calea către un viitor electrificat, dar care rămâne fidelă inimii și sufletului mărcii. "Planul de electrificare al Lamborghini este o schimbare de direcție făcută inevitabilă de un context radical schimbat. Dorim să ne aducem contribuția odată cu acesta și să ne reducem tot mai mult impactul asupra mediului, prin proiecte concrete", a declarat Stephan Winkelmann, la lansare.

Lamborghini plănuiește să își electrifice întreaga gamă de produse până la sfârșitul anului 2024: compania investește peste 1,9 miliarde de euro pe parcursul a patru ani pentru conversia la tehnologia hibridă, cea mai mare investiție din istoria mărcii italiene. Conceptul celui de-al patrulea model nu este doar o demonstrație tehnică, ci și un "laborator pe roți", rafinat din punct de vedere al materialelor durabile. Versiunea de serie a concept-car-ului va oferi performanțe extraordinare începând cu 2028 și va fi în fruntea segmentului său. Ea va păstra în mod natural ADN-ul mărcii și va duce tradiția de peste 60 de ani a Lamborghini, într-un nou deceniu.

Cel de-al patrulea concept reprezintă design, performanță și răspunsul la întrebarea către ce se îndreaptă Lamborghini în viitor. "Pentru noi, cel de-al patrulea model este extensia absolut logică a portofoliului existent - legătura perfectă între Urus și mașinile noastre super-sportive", spune Stephan Winkelmann. Cu noua serie de modele, a patra, Lamborghini va oferi în viitor un portofoliu perfect, care va încorpora supermașini sport emoționante, cu motoare hibride și următoarea generație Urus cu plug-in hybrid.

Lanzador nu este un capriciu al designerilor și inginerilor: el oferă o avanpremieră concretă a mașinilor de serie, pe care Lamborghini le va prezenta în 2028. Mașina de serie, bazată pe conceptul celui de-al patrulea model, va fi construită la Sant'Agata Bolognese și, în acest scop, Lamborghini intenționează să extindă locația și să angajeze forță de muncă suplimentară.




[1] Mașina nu este încă pusă în vânzare și, prin urmare, nu face obiectul Directivei 1999/94/CE. Datele privind consumul de combustibil și emisiile se află în faza de omologare de tip.

[2] Consumul de combustibil și valorile emisiilor pentru toate modelele Urus; Consumul de combustibil combinat: 14,1-12,7 l/100 km (WLTP); Emisii de CO2 combinate: 325-320 g/km (WLTP).

[3] Consumul de combustibil și valorile emisiilor pentru Huracán Sterrato; Consumul de combustibil mixt: 14,9 l/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte: 337 g/km (WLTP)

Consumul de combustibil și valorile emisiilor tuturor autovehiculelor promovate pe această pagină - Consum de combustibil și emisii: 19,2 - 12,7 l / 100 km; Emisii de CO2 combinate: 460 g/km - 325 g/km (WLTP)